خبرگزاری کار ایران

مدیر استراتژیک غلات، حبوبات و نباتات کشور به ایلنا خبرداد:

کشاورزان گندم خود را زیر قیمت به دلالان واگذار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۵۰

چگونه است که برای واردات نقدینگی دارند اما برای خرید از کشاورزان کشور و حمایت از تولید داخلی ریال کافی ندارند؟!

مدیر استراتژیک غلات، حبوبات و نباتات کشور گفت: کشاورزان در برخی از مناطق به دلیل نیاز به نقدینگی مجبور به فروش گندم خود با ۱۰ الی ۲۰ تومان زیر قیمت خرید تضمینی به واسطه‌ها شدند.

دلاور حیدرپور مدیر استراتژیک غلات، حبوبات و نباتات کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اظهار تاسف از عدم پرداخت دولت به کشاورزان بیان داشت: در برخی از استان‌ها قیمت خرید ۸۰۰ تومانی گندم از سوی دولت دهم نادیده گرفته شده است و هنوز گندم را به قیمت ۷۲۰ تومان می‌خرنند بنابراین طبیعی است که کشاورزان مایل نباشند با دولت معامله کنند ضمن این‌كه همین مقدار پول را هم به كشاورزان پرداخت نكرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه با عدم پرداخت به موقع به کشاورزان و خرید با قیمت مصوب مشکلات آماری بوجود آورده است افزود: در کل ۱۲ میلیون تن تولید گندم داریم که تاکنون ۴ میلیون تن آن توسط دولت و ۲. ۵ میلیون تن توسط بخش خصوصی خریداری شده است و قریب به یک میلیون و سیصد تن گندم هم به عنوان بذر برای کشت بعدی در نظر گرفته شده است.

مدیر استراتژیک غلات، حبوبات و نباتات کشور با گلایه از اینکه مسولین برای واردات گندم ارز و نقدینگی دارند ادامه داد: چگونه است که برای واردات نقدینگی دارند اما برای خرید از کشاورزان کشور و حمایت از تولید داخلی ریال کافی ندارند؟!

حیدر‌پور با اشاره به اینکه تمامی مشکلات قابل حل هستند اظهار، داشت: تنها کافی است اراده و عزم برای حل مشکلات وجود داشته باشد، که متاسفانه در دولت قبل چنین اراده راسخی وجود نداشت، امیدواریم دولت جدید با تدبیر برای بهبود بخش کشاورزی و حایت از تولید داخلی برنامه‌ریزی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز