خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

153 فعالیت كشاورزی تحت پوشش صندوق بیمه كشاورزی/ سه‌چهارم حق بیمه كشاورزان از سوی دولت پرداخت می‌شود.

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۱۶

امینی به 7 عامل خسارت‌زا كه شامل بیمه كشاورزی می شوند اشاره كرد و افزود: سیل، تگرگ، باران های سیل آسا، سرما، طوفان، زمین لرزه، خشكسالی(گیلان و مازندران) جز موارد بیمه محسوب می شوند.

مدیر روابط عمومی و بین‌الملل صندوق بیمه كشاورزی از تحت حمایت قرار گرفتن 153 فعالیت تحت پوشش بیمه كشاورزی خبر داد.

رامین امینی، رییس روابط عمومی صندوق كشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: طرح بیمه برنج بیش از دو دهه است كه مطرح شده و در 19 استان كشور از سال 88 اعم از مازندران، لرستان، خوزستان، گیلان، گلستان و...قابل اجرا است.

وی به 7 عامل خسارت‌زا كه شامل بیمه كشاورزی می‌شوند اشاره كرد و افزود: سیل، تگرگ، باران‌های سیل آسا، سرما، طوفان، زمین لرزه، خشكسالی(گیلان و مازندران) جز موارد بیمه محسوب می‌شوند.

امینی تصریح كرد: بیمه از مقطع زمانی كاشت در خزانه یا زمین اصلی (در كاشت مستقیم) تا 48 ساعت پس از برداشت محصول(در مزرعه) بر اساس قرار داد منعقده تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

مدیرروابط عمومی صندوق كشاورزی در خصوص میزان پرداخت غرامت به بیمه‌گزاران آسیب دیده اظهار داشت: این رقم تابعی از نوع، سطح خسارت دیده، عامل خسارت و مرحله كشت است.

وی در این باره تصریح كرد: استان‌های كشور بر اساس ضریب خطر به 5 گروه از كم خطر تا بسیار پرخطر تقسیم‌بندی می‌شوند كه میزان خطر در مقدار دریافتی بیمه تاثیر دارد.

امینی به 153 فعالیت تحت پوشش بیمه كشاورزی اشاره كرد و افزود: به طور میانگین حدود سه چهارم از كل حق بیمه كشاورزان توسط دولت پرداخت می‌شود و طبعا كشاورزان شریف مبلغ كمی از كل حق بیمه را پرداخت می‌كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز