خبرگزاری کار ایران

رونمایی سند نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الكترونیكی

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۹۳

وی با اشاره به اینكه ظرف 10 سال آینده چنانچه نتوانیم به حد قابل قبولی از توسعه اقتصاد و تجارت الكترونیك دست نیابیم نخواهیم توانست در بازارهای داخلی و بین المللی حضور موثری داشته باشیم و با مشكل جدی مواجه خواهیم شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد: سند نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الكترونیكی روز سه‌شنبه رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد صادق مفتح در مراسم افتتاحیه هفتمین همایش ملی، اولین همایش بین المللی و دومین نمایشگاه تخصصی تجارت و اقتصاد الكترونیكی به توسعه هرچه بیشتر در این زمینه تاكید كرد و گفت: توسعه اقتصاد و پیشبرد آن در زمینه تجارت به عنوان یك اصل پذیرفته شده و امروزه بیش از هر زمان دیگری به یك ضرورت تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینكه ظرف 10 سال آینده چنانچه نتوانیم به حد قابل قبولی از توسعه اقتصاد و تجارت الكترونیك دست نیابیم نخواهیم توانست در بازارهای داخلی و بین المللی حضور موثری داشته باشیم و با مشكل جدی مواجه خواهیم شد.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تاكید كرد: اقتصاد و تجارت الكترونیك در دولت نهم و بویژه دولت دهم از جایگاه مهمی برخوردار بوده بطوری كه یكی از زیر مجموعه‌های حائز اهمیت در دولت الكترونیك محسوب می‌شود.

وی برگزاری همایشها و محافلی از این دست را در ارتقاع این جایگاه مهم برشمرد و گفت: این همایش‌ها فرصت خوبی است تا دانشگاهیان بصورت تئوریك و فعالان اقتصادی به عنوان بازوان اجرایی از نزدیك در تعامل قرار گرفته و بصورت كاملا كاربردی به تحلیل و بررسی در این راستا بپردازند.

مفتح در ادامه توجه به زیر ساختهای توسعه اقتصاد و تجارت الكترونیك را مورد تاكید قرار داد و گفت: بررسی موانع زیرساختی و مشكلات و چالشها در این زمینه میتواند ما را در هرچه برطرف كردن چالش‌ها و كمبودها یاری رساند از این رو این موضوع مهم محور اصلی ششمین همایش تجارت و اقتصاد الكترونیك در سال گذشته محسوب می‌شد كه نتایج و دستاوردهای خوبی را به همراه داشت.

به گفته وی در آن همایش زیرساختهای هفتگانه‌ای در غالب هفت همایش به اجرا درآمد و تلاش شد تا راهكارهای برای شناسایی زیرساختهای لازم ارائه شود.

مفتح توجه به زیر ساختهای مدیریتی‌، ارتباطی را در این بین موثر خواند و گفت: مسئولان باید برای پیشبرد اهداف در این زمینه بیش از پیش اقدام كنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینكه بعد از برگزاری ششمین همایش اقدامات خوبی در زمینه تدوین سند اجرایی برای رفع موانع زیر ساختی و توسعه تجارت الكترونیك شكل گرفت تصریح كرد: این تلاش‌ها به نقش راهی منجر شد كه در سومین روز همایش امسال رونمایی خواهدشد و دستورالعمل سازمانها و ارگانهای مرتبط را در این بین مشخص خواهد كرد.

مفتح تاكید كرد با تبدیل شدن این سند به یك سند رسمی و قانونی كه تلاش می‌كنیم بصورت یك نقشه راه ملی در بیاید به هماهنگ سازی و انسجام بیشتر در توسعه اقتصاد و تجارت الكترونیك كمك می‌كنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه به شاخص‌ها را از مهمترین محورهایی ذكر كرد كه در همایش هفتم مورد اشاره قرار خواهد گرفت و گفت: توجه به شاخص‌ها ما را در این راه بیشتر از گذشته هدایت خواهد كرد چراكه اگر بخواهیم اندازه‌گیری توسعه را مورد آسیب شناسی قراردهیم نیازمند استفاده از شاخص‌ها هستیم تا میزان رشد توسعه اقتصاد و تجارت الكترونیك را در كشور مورد ارزیابی قراردهیم.

به گفته وی اهمیت شاخص‌ها تا این حد از اهمیت برخوردارد است كه میتواند ما را در تبدیل كردن اهداف كمی به كیفی یاری رساند.

وی ابراز امیدواری كرد تدوین سند رسمی توسعه تجارت و اقصاد الكترونیكی بسیاری از اهداف را مشخص كرده و میتواند به عنوان چراغ راهی موثر محسوب شود. 

گفتنی است همزمان با برگزاری هفتمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تجارت اقتصاد الكترونیك كه سه روز ادامه خواهد داشت، علاوه بر رونمایی از طرح‌های ملی كه شامل ده طرح خواهدبود مدال تجارت و اقتصاد الكترونیك به پیشگامان تجارت الكترونیكی اهداء خواهدشد. همچنین از برترین‌های حوزه تجارت و اقتصاد الكترونیكی تجلیل و به مقالات برتر این حوزه جوایز نفیسی اهداء می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز