خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل منطقه آزاد قشم:

پل خلیج فارس زمینه حمل و نقل بین المللی را فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۱۷

با بهره برداری از پل خلیج فارس زمینه حمل و نقل بین المللی فراهم می‌شود و این پل موجب اتصال جزیره به سرزمین اصلی خواهد شد.

مدیر عامل منطقه آزاد قشم گفت: ساخت پل خلیج فارس زمینه حمل و نقل بین المللی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسفندیار حیدری‌پور با اشاره به اجرای طرح شبکه ارتباطی خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بهره برداری از پل خلیج فارس زمینه حمل و نقل بین المللی فراهم می‌شود و این پل موجب اتصال جزیره به سرزمین اصلی خواهد شد.

وی افزود: این طرح از نظر ابعاد اقتصادی، عمرانی، صنعتی، گردشگری و رفاهی از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است و نقش حلقه ارتباطی در خصوص صادرات و واردات کالا از مسیرهای دریایی سواحل پیرامونی قشم به شبکه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای کشور در امتداد ترانزیت آسیای میانه را دارد.

حیدری‌پور گفت: پل خلیج فارس از محدوده اسکله لافت در قشم به اسکله پهل در شهرستان خمیر متصل می‌شود و جزیره قشم را به سرزمین اصلی مرتبط خواهد کرد.

وی افزود: بندر کاوه در قشم در خصوص سوخت رسانی به کشتی‌های عبوری می‌تواند یکی از جاذبه‌های سرمایه گذاری باشد و ظرفیت‌های ویژه هاب نفتی و انرژی در قشم را فراهم کند.

مدیر عامل منطقه آزاد قشم از ساخت نیروگاه گازی سه هزار مگاواتی نیز خبر داد و گفت: این نیروگاه در دست ساخت است که ظرفیت صادراتی نیز دارد.

وی در خصوص میزان اشتغال زایی در این پروژه خاطر نشان کرد: تنها در طرح توسعه نیروگاه‌ها ۲ هزار نفر مشغول خواهند شد و با اتمام این طرح تعداد قابل توجهی مشغول کار می‌شوند.

وی همچنین از ساخت نیروگاهی با مشارکت مپنا، منطقه آزاد قشم و وزارت نفت خبر دادو گفت: این نیروگاه ۵۲ مگاوات برق و آب شیرین تولید خواهد کرد.

مدیر عامل منطقه ازاد قشم افزود: فاصله قشم تا سرزمین اصلی حدود ۱۱۰۰ کیلومتر است که نزدیک‌ترین جزیره به سرزمین اصلی محسوب می‌شود و با ساخت این پل در تنگه هرمز و خلیج فارس چند کیلو متر به مساحت کشور افزوده می‌شود.

۷۰ درصد از قطعات شبکه ارتباطی خلیج فارس داخلی است

همچنین مجید کیا مجری طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس در خصوص طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس پس از ۴۰ سال انتظار سرانجام از تاریخ ۱۴ مرداد ماه ۹۱ آغاز شد.

وی گفت: این سازه بر روی ۶ پایه اصلی ۳۶۰ متری به ارتفاع ۱۵۰ متر نصب خواهد شد که وزن هر کدام از آن‌ها حدود ۲۵ هزار تن برآورد می‌شود و ابعاد پایه ۴۵. ۵ در ۳۵ است که فاصله آن تا زیر عرشه ۱۱ در ۸. ۸ و تا بالای عرشه ۶در ۳. ۵ خواهد بود.

کیا با بیان اینکه هم اکنون ۴ حوضچه خشک در حال ساخت است گفت: طی هفته آینده بتن ریزی حوضچه دوم انجام می‌شود.

وی در خصوص مزایای این طرح خاطر نشان کرد: این طرح از نظر ابعاد اقتصادی، عمرانی، صنعتی، گردشگری و رفاهی از جایگاه ملی در کشور برخوردار است و نقش حلقه ارتباطی بین جزیره و سرزمین اصلی راایفا می‌کند.

وی افزود: احداث پل خلیج فارس به عنوان یکی از ۴ پروژه شبکه جامع ارتباطی است که سرمایه آن برای دولت حداکثر ظرف مدت۵ سال بعد از بهره برداری بازپرداخت می‌شود و موجب اشتغال گسترده و جذب سرمایه برای توسعه بندر کاوه خواهد شد.

مجری طرح شبکه ارتباطی خلیج فارس با بیان اینکه این طرح در جریان حمل ونقل کالا از آبهای خلیج فارس به سمت کشورهای سی آی اس موثر خواهد بود گفت: با اتمام این طرح، تجار می‌توانند کالای خود را با هزینه پایین‌تر از طریق شبکه حمل و نقل سریع، به به بازارهای هدف و کشورهای همجوار منتقل کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح ۲ مسیر برای عبور اتومبیل، یک مسیربرای خط راه اهن و ۲ مسیر پیاده رو در نظر گرفته شده که شبیه این پل در یونان نیز موجود است.

کیا با بیان اینکه در اجرای طرح ۷۰ درصد قطعات ساخت داخل است گفت: تنها کابل‌ها و برخی از قطعات دیگر از خارج از کشور تامین می‌شود و این طرح کمترین آسیب زیست محیطی را خواهد داشت.

وی افزود: طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با اعتبار ۴۶۹ میلیون یورو طی ۳۶ ماه به بهره برداری خواهد رسید که بنا بر پیش بینی‌ها پس از پنج سال بازگشت سرمایه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح حدود ۹۲ کیلومتر اتوبان و ۸۶ کیلو متر راه آهن در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز