خبرگزاری کار ایران

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران:

باید اعزام نیروی كار قانونمند تر از گذشته صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۶۰

قطعا" قانونمند کردن اعزام نیروی کار اثرات مثبت بسیاری بر بازار کار، اقتصاد کشور، شناسایی و تجمیع آماری نیروی کار توانمند و مازاد،جلوگیری ازمهاجرت های غیرقانونی و هدایت هدفمند این پتانسیل بالقوه می تواند داشته باشد.

در شرایط موجود برنامه ریزی صحیح  و دسته بندی  نیروی انسـانی  مـازاد  برای  اعـزام  به کشـورهای هــدف به عنوان یکی از پـتـــانـسـیل‌های "صادرات خدمـات" کشور محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی نهاوندی اظهار داشت: در صورت همکاری واقع بینانه دستگاه های ذیربط کشور نظیر وزارت کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، نیروی  انتظامی، سازمان ثبت و احوال کشور، مرکز آمار ایران، بخش  خصوصی مربوطه، با سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن قانونمند کردن اعزام نیروی کار مازاد در طبقات مختلف بصورت نیروی کار عادی، نیمه ماهر  و متخصص می توان این مهم را بالفعل كرد.
نهاوندی افزود: قطعا" قانونمند کردن اعزام نیروی کار اثرات مثبت بسیاری بر بازار کار، اقتصاد کشور، شناسایی و تجمیع آماری نیروی کار توانمند و مازاد،جلوگیری ازمهاجرت های غیرقانونی و هدایت هدفمند این پتانسیل بالقوه می تواند داشته باشد.
وی خاطر نشان كرد: مهاجرت الزاما امری مذموم و شوم نبوده بلکه با یک برنامه ریزی دقیق و قانونی می توان مهاجرت های غیر قانونی و برگشت ناپذیر را به یک فرصت صادرات  خدمات  نیروی کار  در کشور  تبدیل كرد البته سازمان توسعه تجارت ایران دراین زمینه تفاهم نامه سه جانبه ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی کاریابی های بین المللی دارد ولیکن تحقق اهداف مد نظر نیاز به همکاری نزدیک  ارگان های ذیربط داشته و امری غیر قابل  اجتناب  محسوب می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز