خبرگزاری کار ایران

سواری های دیزلی ایران خودرو در راه است

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۷۵

ایران خودرو در مرحله نخست 50 تا 100 دستگاه خودروی دیزلی را به صورت بچ، و در مرحله دوم هزار دستگاه را در سال آینده به بازار عرضه خواهد.

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور ایجاد تنوع سوختی در محصولات خود، هزار دستگاه خودرو با موتور دیزلی سال آینده به بازار عرضه می کند.

به گزارش ایلنا، جوادنجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: با توجه به ضرورت های تنوع سبد محصول و اشتیاق مشتریان برای سواری دیزلی، دولت نیز موافقت كرده هزینه مورد نیاز برای تسریع در این كار را در اختیار بگذارد.

وی افزود: این موتور كه توسط كارشناسان مركز تحقیقات موتور ایران خودرو طراحی و ساخته شده، دارای 90 كیلووات توان و 256 نیوتن متر گشتاور است كه در هر صد كیلومتر 5.4 لیتر مصرف می كند.

نجم الدین، جدیت ایران خودرو در تسریع پروژه و عرضه سواری با موتور دیزل را عاملی ذكر كرد كه با وجود محدودیت های بین المللی باعث شده تا ایران خودرو به هر ترتیب كه شده كاستی ها را جبران و محصول را به دست مشتریان برساند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودروگفت: موتور دیزل تنها موتوری است كه آزمون دوام 800 ساعت را گذرانده و تا 22 بهمن ماه 20 دستگاه برای سایر آزمون ها كه تا شهریور آینده تمام می شود، آماده خواهد شد.

وی از آماده سازی 40 موتور دیزل در مرحله دوم خبر داد كه تا به حال  70 تا 80 درصد كارهای آن انجام  شده و نیازمند اتمام كارهای لازم در زمینه تولینگ اصلی و ساخت ابزار است.

 نجم الدین افزود: هشت دستگاه خودروی دیزلی در مركز توسعه محصولات ایران خودرو و 12 دستگاه در ایپكو برای آزمون های مختلف در نظر گرفته شده و برای 22 بهمن امسال هفت تا هشت دستگاه خودروی دیزلی برای نمایش آماده خواهد شد.

وی افزود: به این ترتیب ایران خودرو در مرحله نخست 50 تا 100 دستگاه خودروی دیزلی را به صورت بچ، و در مرحله دوم هزار دستگاه را در سال آینده به بازار عرضه خواهد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز