خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران درگفتگو با ایلنا:

صادرات متكی به افغانستان و عراق موقتی است/کشتیرانی هزینه‌ها را دو برابر کرده‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۹۲

به دلیل تحریم‌ها کشتی‌های خارجی از حمل بار برای شرکت‌های ایرانی خودداری می‌کنند و متاسفانه کشتیرانی داخلی هم هزینه‌ها را بیش از دو برابر کرده‌اند که خود باعث تشدید افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: صادراتی که متکی به دو کشور همسایه افغانستان و عراق باشد، صادرات موقتی است و باید برنامه مناسبی تدوین شود تا به بازارهای جهانی وارد شویم.

محسن احمدمخبری عضو هیات مدیره اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مشکلات بخش نهال و گل کشور اظهار داشت: یکی از مشکلات این بخش در سه حوزه تولید، صادرات و واردات عدم ثبات قوانین است، بدین معنا که با تغییر قوانین هیچ گونه برنامه‌ریزی صحیحی برای حوزه‌های مختلف گل و نهال صورت نمی‌گیرد.

وی اذعان داشت: برای افزایش تولید، باید صادرات به‌صورت متوالی  انجام گیرد؛ اما متاسفانه با تفویذ وظایف به استان‌ها، اگرچه در ظاهر وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی صادرات گل و گیاه است اما در عمل تصمیمات این وزارتخانه به طور کامل به استان‌ها منتقل نمی‌شود.

احمدمخبری از دیگر مشکلات گل و نهال و در کل اقتصاد کشور را عدم سیاست‌گذاری صحیح دولت در امر توزیع در سال‌های گذشته دانست و افزود: به‌عنوان مثال گلی که تولید کننده آن را هزار تومان به مغازه‌دار می‌فروشد در گل فروشی‌ها به سه یا چهار برابر قیمت خرید فروخته می‌شود که اصلا منطقی نیست و هیات دولت به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور باید در این باره برنامه‌ریزی اساسی کنند.

وی اذعان داشت: قرار نگرفتن به موقع و به اندازه کود و سم در اختیار کشاورزان که در بیشتر مواقع به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب رخ می‌دهد، باعث وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به بدنه تولید کشاورزی خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در خصوص صادرات محصولات کشاورزی کشور مشکل دیگر صادرات این محصولات را بسته بندی مناسب برای صادرات دانست و ادامه داد: متاسفانه صنایع داخلی ما قادر نیست کارتن‌های مناسب برای صادرات را تامین کند و بایستی این کارتن‌ها برای صادرات را به صورت موقت وارد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: البته درصدی از مشکلات به دلیل تحریم‌ها است و بخش عمده آن به دلیل مشکلات داخلی است كه یكی بررسی طولانی مدت محصولات از سوی سازمان حفظ نباتات، موسسه استاندارد و آزمایشگاه‌ها است.

عضو هیات مدیره اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران در پایان افزود: به دلیل تحریم‌ها کشتی‌های خارجی از حمل بار برای شرکت‌های ایرانی خودداری می‌کنند و متاسفانه کشتیرانی جمهوری اسلامی هم هزینه‌ها را بیش از دو برابر  کرده‌اند که خود باعث تشدید افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز