خبرگزاری کار ایران

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز خبر داد:

پیشرفت 40 درصدی تولیدكنندگان بومی در ساخت توربین ملی

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۵۲

شرکت‌های داخلی با استفاده از تکنولوژی خارجی، دستیابی به دانش فنی وطراحی بومی که آخرین حلقه بومی سازی است توانستند از واردات توربین‌های انتقال گاز وارداتی جلوگیری کنند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز گفت: در هدف گذاری اولیه زمانی سه ساله برای بومی سازی توربین‌های انتقال گاز در نظر گرفته شده بود اما با سرعتی که در کار دیده می‌شود گمان می‌رود در کمتر از این زمان به نقطه هدف برسیم.

سعید پاک سرشت، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص پیشرفت بومی سازی توربین ملی گاز اظهار داشت: توربین‌های گازی تجهیزات مهم و پیشرفته‌ای در انتقال گاز به شمار می‌روند و تا کنون که کمتر از یک سال است طراحی بومی آن در کشورآغاز شده کار‌ها سریع‌تر از آنچه تصور می‌رفت پیش رفته است.

وی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی ساخت توربین ملی افزود: در ابتدا هدف گذاری ما برای رسیدن به تجهیزات سه سال تعریف شده بود اما در حال حاضر با تلاش سازندگان داخلی گمان می‌رود در کمتر از این زمان به نقطه هدف برسیم.

پاک سرشت با اعلام تکنولوژی خارجی این تجهیزات گفت: در گذشته به دلیل تکنولوژی بالای توربین‌های گازی ساخت آن‌ها تنها در اختیار تعداد محدودی از کشور‌ها و شرکت‌ها قرار داشت و رسیدن ما به دانش طراحی این تجهیزات اقدام مهمی بود.

وی با اشاره به در دستورکار قرار دادن توصیه دانش فنی این توربین‌ها اظهار داشت: شرکت‌های داخلی با استفاده از تکنولوژی خارجی، دستیابی به دانش فنی وطراحی بومی که آخرین حلقه بومی سازی است توانستند از واردات توربین‌های انتقال گاز وارداتی جلوگیری کنند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز تصریح کرد: زمانی که قابلیت طراحی در مجموعه‌ای حاصل شود مراحل بعدی نیز داخلی خواهد شد که این اتفاق در خصوص توربین ملی حاصل شد.

پاک سرشت در خصوص ظرفیت توربین‌های انتقال گاز گفت: این تجهیزات دارای ظرفیت‌های مختلف هستند و توربین‌های بومی سازی شده با ظرفیت ۲۵ مگاوات از پرمصرف‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز