خبرگزاری کار ایران

اولین دستگاه حفاری شرکت گلوبال پتروتك كیش در میدان نفتی آذر مستقر شد

کد خبر : ۸۸۸۹۸

عملیات استقرار و برپایی دستگاه حفاری خشكی O3 در موقعیت حفاری میدان آذر انجام گرفته و این دستگاه تا چند روز آینده عملیات حفاری را آغاز می‌كند.

اولین دستگاه حفاری شرکت گلوبال پتروتك كیش در میدان نفتی آذر مستقر شد.

به گزارش ایلنا، مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آذر شركت گلوبال پتروتك كیش با اعلام این خبر، گفت: عملیات استقرار و برپایی دستگاه حفاری خشكی O3 در موقعیت حفاری میدان آذر انجام گرفته و این دستگاه تا چند روز آینده عملیات حفاری را آغاز می‌كند.

حمید ابراهیمیان افزود: بر اساس قرارداد میان شرکت گلوبال پتروتك كیش و شرکت سروك آذر، حفاری 10 حلقه چاه توسعه‌ای، توصیفی و تعمیری به‌صورت EPDS (خدمات مهندسی، تامین کالا، تامین دستگاه حفاری و ارائه خدمات سرویس‌های حفاری) به این شركت واگذار شده و قرار است عملیات حفاری با تامین سه دستگاه حفاری خشکی در این میدان نفتی انجام شود.

وی تصریح كرد: دكل جدید O3 كه یكی از پیشرفته‌ترین دكل‌های موجود در ایران است، با نیروی 2000 اسب بخار توان حفاری تا عمق 20.000 فوت را داراست و پیش از این برای اولین بار در منطقه گازی گورزین مشغول حفاری بوده است.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آذر در شرکت گلوبال پتروتك كیش با اشاره به پیچیدگی‌های گسترده فنی و عملیاتی میدان نفتی آذر، گفت: از زمان امضای این قرارداد تاكنون اقدامات بسیاری برای آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ توسعه این میدان مشترک نفتی انجام گرفته است به طوری‌که تاکنون تسهیل اراضی و پاکسازی منطقه از مین و مواد منفجره به طور کامل به پایان رسیده است، همچنین عملیات ساخت جاده‌های اصلی و دسترسی و طرح انتقال برق انجام شده و در حال حاضر با استقرار دكل حفاری، عملیات حفاری این شركت به زودی در این منطقه آغاز می‌شود.

میدان نفتی آذر از میادین بلوک اکتشافی اناران در ٢٠ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مهران در استان ایلام است که با ٢,٥ میلیارد بشکه نفت درجا یکی از میادین مشترک میان ایران و عراق شناخته می شود. عمق بالای مخزن هیدروکربوری و نیاز به حفاری در سازندهای مختلف نفتی از ویژگی‌های این میدان است كه عملیات حفاری را بسیار پیچیده و طولانی می‌كند.

با استقرار این دكل، در حال حاضر تعداد دكل‌های فعال در میدان اذر به سه دستگاه رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز