خبرگزاری کار ایران

نرسی قربان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افزایش قیمت نفت پایدار خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۲۹

آنچه بازار نفت را با بحران بیشتر مواجه می‌کند، قمار نفت در بازارهای جهانی است که نرخ نفت را بسیار ناپایدار می‌کند/نفت لیبی بسیار سبک بوده و نفت عربستان سنگین است.بنابراین نفت عربستان نمی‌تواند جای خالی نفت لیبی را پر کند.

نرسی قربان گفت:: نفت عربستان نمی‌تواند جای خالی نفت لیبی را پر کند بنابراین افزایش قیمت نفت پایدار خواهد بود.

كارشناس حوزه اقتصاد انرژی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: نفت عربستان نمی‌تواند جای خالی نفت لیبی را پر کند و لذا افزایش قیمت نفت پایدار خواهد بود.

 نرسی قربان اظهار کرد: عربستان بیشترین تولید نفت را دارد و حاکمیت فروش در اختیار این کشور است ولی مسائل روحی حاکم بر بازار باعث افزایش قیمت نفت شده است.

این کار‌شناس اقتصادی تصریح کرد: اگر مسائل سیاسی و استراتژیک ادامه یابد افزایش نفت عربستان سعودی نیز نخواهد توانست جای خالی نفت لیبی را پر کند. مسئله اساسی، دیدگاه بازار نسبت به تحولات اخیر است.

قربان خاطرنشان کرد:نفت لیبی بسیار سبک بوده و نفت عربستان سنگین است.بنابراین نفت عربستان نمی‌تواند جای خالی نفت لیبی را پر کند بر همین اساس افزایش قیمت نفت پایدار خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیش بینی قیمت نفت شدنی نیست چون عوامل بسیاری در آن دخیل است که مهم‌ترین آن مسائل سیاسی است.

وی گفت:البته آنچه بازار نفت را با بحران بیشتر مواجه می‌کند، قمار نفت در بازارهای جهانی است که نرخ نفت را بسیار ناپایدار می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز