خبرگزاری کار ایران

کواکبیان در دانشگاه شهید بهشتی:

برخورد تند با دانشجویان، خلاف حرکت انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۲۶۵۵۹

رهبری درجایی عنوان کرده اند که خدا لعنت کند دست هایی را که مانع از انجام فعالیت های سیاسی دانشجو بشود.

دبیرکل حزب مردم سالاری تاکید کرد: متاسفانه برخی از ما فکر می کنیم که معنای امر به معروف و نهی از منکر این است که به دختران بگوییم موی شما بیرون است و به پسران بگوییم آستینش کوتاه است و گشت ارشاد راه بیندازیم در حالی که معنای امر به معروف و نهی از منکر این است که ضعیف ترین فرد جامعه بتواند یقه قوی ترین فرد آن را بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری که به مناسبت روز دانشجو در تالار امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صحبت می کرد ضمن تبریک روز دانشجو گفت: آرمان خواهی یکی از ویژگی های جنبش دانشجویی بوده و هست علاوه براین مقابله با استبداد، عدالت جویی، استقلال طلبی و رعایت حقوق مردم جزو آرمان هایی است که دانشجو باید همواره در دفاع از آن پیشتاز باشد.

وی حضور در عرصه فعالیت های سیاسی و اجتماعی را مهم ترین ویژگی جنبش های دانشجویی خواند و گفت: رهبری درجایی عنوان کرده اند که خدا لعنت کند دست هایی را که مانع از انجام فعالیت های سیاسی دانشجو بشود.

کواکبیان افزود: من معتقدم جهادعلمی برای دانشجویان ضروری است اما دانشجو اگر نداند در جامعه خود چه می گذرد این جهاد نیز به درد نخواهد خورد اینکه مردم جلوتر از یک دانشجو باشند برای یک جامعه بسیار بد است.

مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون برخی فضاهای دانشگاهی ما دچار یاس و بی اطلاعی هستند گفت: (امام راحل در آستانه انتخابات مجلس دوم عنوان کرده اند که پیش از انقلاب عده ای می گفتند سیاست مخصوص دانشگاه ها است و روحانیون نباید در آن دخالت داشته باشند اما امروز توطئه ای بزرگتر صورت گرفته و برخی می گویند سیاست مخصوص علما است و دانشگاهیان نباید در آن دخالت کنند در حالی که این باعث جدایی مردم از حکومت می شود و فروپاشی انقلاب را در پی دارد)

وی با تاکید براینکه انجمن اسلامی سمبل تشکلی است که از دل دانشجویان بیرون آمده است گفت: هیچ کس نباید در صدد ایجاد محدودیت برای فعالیت تشکل های دانشجویی اقدام کند و این که برخی عقاید موجب سلب فعالیت دانشجویان بشود خلاف منویات امام ره و رهبری خواهد بود من معتقدم کسانی که چنین عقیده ای دارند باید در تفکرات خود تجدیدنظر کنند.

وی خطاب به برخی از مسئولین عنوان کرد: کسانی که به دانشجویان تحکم کرده و با تندی با آنها برخورد می‌کنند و با هر بهانه ای دانشجویان را به کمیته انضباطی فرا می خوانند بدانند که خلاف مسیر انقلاب حرکت می کنند چرا که انقلابیون ما از بدو تاسیس جمهوری اسلامی در پی این بودند که دانشگاهیان ما با تلاش و شادابی به تحصیل بپردازند.

کواکبیان با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص ضرورت امر به معروف و نهی از منکر گفت: متاسفانه برخی از ما فکر می کنیم که معنای امر به معروف و نهی از منکر این است که به دختران بگوییم موی شما بیرون است و به پسران بگوییم آستینش کوتاه است و گشت ارشاد راه بیندازیم در حالی که معنای امر به معروف و نهی از منکر این است که ضعیف ترین فرد جامعه بتواند یقه قوی ترین فرد آن را بگیرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه مقدمه امر به معروف و نهی از منکر داشتن تشکل های دانشجویی است گفت: در صورت نبودن این تشکل ها چگونه 75 میلیون نفر به صورت فردی می توانند شخصی همچون احمدی نژاد را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی با اشاره به سخنان شهید طالقانی یادآور شد: آیت اله طالقانی پس از آزادی از زندان بارها به ما تاکید می کردند که از کارهای فردی پرهیز کرده و به شکل جمعی فعالیت کنید من هم معتقدم اگر جمعی کار کنیم انرژی فراتر از انرژی هسته ای تولید خواهد شد.

کواکبیان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و همچنین شهید دکتر شریعتی عنوان کرد: ادامه دموکراسی خواهی بدون فعالیت تشکل های دانشگاهی امکان پذیر نیست البته منظور من تشکل خاصی نیست چراکه معتقدم همه تشکل هایی که می توانند درچارچوب مقررات فعالیت کنند باید فعال بوده و با آنها سلیقه ای برخورد نشود.

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی موارد نسبت به تشکل های دانشجویی با تنگ نظری عمل می شود گفت: چنین اقداماتی به نفع دانشگاه نخواهد بود اگر در دانشگاه ها خفگان ایجاد کنیم علم را کشته ایم چراکه ظهور علم تنها در سایه وجود آزادی امکان پذیر است.

کواکبیان با تاکید بر ضرورت برگزاری نشست های آزاداندیشی بر دانشگاه ها اظهار داشت: در زمان اوایل پیروزی انقلاب در تلویزیون جمهوری اسلامی شهید بهشتی را می دیدیم که با تریک های توده مناظره می کرد و این هیچ اشکالی نداشت چراکه منطق اسلام انقدر قوی است که می تواند به راحتی قدرت خود را نشان دهد من معتقدم منطق جمهوری اسلامی نیز اگر بتوانیم به خوبی از آن دفاع کنیم چیزی کم ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز