خبرگزاری کار ایران

کلکسیون تذکرات یک نماینده؛

الیاس نادران از بی‌توجهی هیات‌رئیسه به سوال از وزرا انتقاد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۲۷

دستور هفتگی مجلس چاپ شده است و هیچ سوالی از وزرا در آن نیست این در حالی است که اطلاع دارم ده‌ها سوال از وزرا در دستور کار است اما عنایتی به آن نشده است.

الیاس نادران نماینده تهران- ری و شمیرانات در مجلس نهم شورای اسلامی امروز در صحن علنی مجلس به انتقاد از عملکرد هیات رئیسه پرداخت و گفت: من بار‌ها تذکر داشته‌ام ولی به آن اعتنایی نشد صدایم هم آنقدر بلند نیست که به هیات رئیسه برسد بنابراین اکنون چند تذکر با هم دارم.


نادران به بند پنجم و ششم ماده ۴ آیین نامه اشاره کرد و گفت: دستور هفتگی مجلس چاپ شده است و هیچ سوالی از وزرا در آن نیست این در حالی است که اطلاع دارم ده‌ها سوال از وزرا در دستور کار است اما عنایتی به آن نشده است.

وی با انتقاد از نظارت بر چاپ گزارش‌ها نیز یادآور شد: گزارشی در دست دارم که گزارش یک سوال است و در متنش آمده در تاریخ ۵/۴ معاون پارلمانی طی نامه‌ای اعلام کرده که وزیر به کمیسیون مربوطه نمی‌آید در تاریخ ۱۵/۵ نیز خواسته‌اند حضور وزیر به تاخیر بیفتد در ‌‌نهایت در تاریخ ۱۸/۷ بدون حضور آن نماینده سوال در کمیسیون بررسی شده است. سوال من این است مگر می‌شود بدون نماینده سوال را بررسی کرد این در حالی است که اگر وزیر دو بار به کمیسیون نیاید به معنای قانع نشدن نماینده است و باید وزیر به صحن علنی بیاید.


وی همچنین به گزارش فرعی یکی از کمیسیون‌ها نیز اشاره کرد و افزود: از یک کمیسیون فرعی نیز طبق آیین نامه گزارشی در دست دارم مگر می‌شود یک کمیسیون فرعی به صورت مستقیم گزارشش را به صحن ارائه کند.
وی همچنین به تبصره ۲ بند ۵ ماده ۲۰۹ نیز اشاره کرد و یادآور شد: هیات رئیسه مکلف است هر‌گاه تعداد سوال‌ها زیاد شود یک جلسه در هفته را به پاسخگویی اختصاص دهد.


در همین حین ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت به وی گفت: تذکرات شما را شنیدیم. نادران میان صحبت ابوترابی گفت: من ده تذکر دارم شما همه را جمع کنید و اجازه دهید یکجا صحبت کنم چرا که کلکسیونی از تذکرات و گزارش‌ها در دستم است.


نادران ادامه داد: من به اداره جلسه تذکر دارم اما دوستان، مرتب به شما مشاوره می‌دهند و نمی‌گذارند صحبت کنم.
ابوترابی در پاسخ به تذکرات نادران گفت: تذکرات شما زمان خودش را دارد اما در ارتباط سوال از وزرا باید بگویم در این هفته فرصت نشد با وزرا هماهنگ کنند که به صحن علنی بیایند. در خصوص گزارشی هم که در خصوص نبود نماینده از وزیر سوال شده است آن را بررسی می‌کنم و نتیجه‌اش را می‌گویم.


رئیس جلسه همچنین در پایان گفت: اصلاح آیین نامه این اجازه را فراهم کرده که کمیسیون‌های فرعی گزارششان را مستقیم به صحن ارائه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز