خبرگزاری کار ایران

نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصادی و دارایی:

طیب نیا را به عنوان طبیب تورم می شناسند

کد خبر : ۹۶۴۴۷

درمحافل اقتصادی و علمی طیب نیا را به عنوان طبیب تورم می شناسند. واکثر اقتصاددانان مجلس طیب نیا را با این عنوان می شناسند وا یشان راحمایت می کنند. وامیدوارم تیم اقتصادی دولت ورئیس کل بانک مرکزی ازبرنامه ایشان حمایت کند چرا که درشان کشورمان بیکاری وتورم بالا نیست.

نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی گفت: طیب نیا را به عنوان طبیی تورم می شناسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالهی نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی که در صحن علنی مجلس سخن می گفت با اشاره به سابقه بیست و هفت ساله طیب نیا وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در دولت و سابقه بیست وشش ساله خودش در مجلس خطاب به قاضی پور اظهار داشت: اگر دهها سال درمجلس ودولت حضورداشته باشیم اما به نسخه دکتر طیب نیا توجه نکنیم همچنان با مشکلات اقتصادی مواجه خواهیم بود.

وی افزود: ما نسبت به سایر کشورها از امتیازات بالایی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و منابع عظیم نفت و گاز برخوردار هستیم البته منهای سال 92 و شش ماهه دوم سال 91 میزان ارزش نفت و گاز ما هر ساله دویست و چهل تا دویست و پنجاه میلیارد دلار برآورد می شود البته تحریم ها باعث کاهش این ارقام شده است.

وی افزود: همه ساله این میزان از ارزش نفت و گاز به اقتصاد ایران تزریق شده اما سوال این است که چرا در صنعت و اقتصاد رشدی مشاهده نمی شودو بیکاری و تورم دامن جامعه را گرفته است.

جواب این است که به نسخه های ارائه شده توجهی نشده است.

عبدالهی با بیان اینکه حکومت و دولت نباید در اقتصاد دخالت کنند تصریح کرد: بگذارید مردم خودشان در اقتصاد فعالیت کنند در غیر اینصورت همه ساله باید شاهد تورم سی تا سی و پنج درصدی در اقتصاد باشیم واین بیماری مزمن را تحمل کنیم.

وی گفت: بیکاری درتمام سالهای جمهوری اسلامی دورقمی بوده ورشد اقتصادی تا 3.1 پیش رفته است.

عبدالهی خاطر نشان کرد: چرا دولت ودستگاههای حکومتی به کار خودنمی پردازندو انقدردر اقتصاد خودنمایی می کنند.

وی گفت: تا زمانی که با چهل کیلومتر سرعت درحرکت باشیم به جایی نمی رسیم.

عبدالهی با اشاره به کشورهای همسایه افزود: رقبای ما که حتی نفت و گاز هم ندارندوازدرآمد دویست وپنجاه میلیارد دلاری این منابع بی بهره هستند نظیر ترکیه توانسته اند بیکاری رامهار کرده و به رشد اقتصادی دست یابند زیرا کار را به کاردان سپرده اند.

وی گفت: تولیدباید به اشخاصی سپرده شود که با هزینه کمتر و سرعتی و کیفیت بهتر فعالیت کنند.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد تصریح کرد: چرا دررابطه با اصل 44 که اصل بسیار مترقی بود درست عمل نشد.

بحث این است که آزادسازی ها اصولی رعایت نشد و به نسخه دکتر طیب نیا توجه نشد.

وی افزود: با شناختی که بنده از دکتر طیب نیا دارم ایشان بیشترین توجه به کاهش تورم دارند وبرنامه اصلی شان مبارزه با تورم است.

عبدالهی با بیان اینکه طی سالیان گذشته کاهش ارزش پول ملی نوسانات نرخ ارز وهدفمندی یارانه ها را پشت سر گذاشتیم افزود تمامی این موارد حول محورکاهش تورم دورمی زند.

وی خاطر نشان کرد: درمحافل اقتصادی و علمی طیب نیا را به عنوان طبیب تورم می شناسند. واکثر اقتصاددانان مجلس طیب نیا را با این عنوان می شناسندو از ایشان حمایت می کنند. وامیدوارم تیم اقتصادی دولت ورئیس کل بانک مرکزی ازبرنامه ایشان حمایت کند چرا که درشان کشورمان بیکاری وتورم بالا نیست.

وی درخاتمه گفت: طیب نیا صلاحیت مدیریت وزارت اقتصاد و دارایی را دارد چرا که درسوابق تحصیلی وهمچنین مدرک كارشناسی ارشد جزء رتبه های برتر دانشگاهی بوده و همواره درسوابق کاریش برنامه های قبلی دولت به چشم میخورد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز