خبرگزاری کار ایران

ایلنا از بازار ارز گزارش می‌دهد؛

رد پای برخی صرافان در بازار سیاه ارز

asdasd

بازار سیاهی که در حال حاضر در حوالی چهارراه استانبول، میدان فردوسی و خیابان‌های اطراف میدان، سبز میدان، خیابان پانزده خرداد ایجاد شده است حاصل سیاست غلط و غیرمنطقی برخی صرافان و عوامل آنها در این بازار است.

برخی صرافی‌ها خود با ایجاد بازار سیاه عملا بازار ارز و سکه را دچار تلاطم و آشفتگی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که گفته می‌شود صرافی‌ها نرخ‌های واقعی ارز را تعیین و اعلام می‌کنند اما شواهد عینی حکایت از آن دارد که بازار سیاه به وجود آمده دربازار ارز توسط برخی صرافان ایجاد شده است.

براساس گزارش میدانی خبرنگار ایلنا، بازار سیاهی که در حال حاضر در حوالی چهارراه استانبول، میدان فردوسی و خیابان‌های اطراف میدان، سبز میدان، خیابان پانزده خرداد ایجاد شده است حاصل سیاست غلط و غیرمنطقی برخی صرافان بوده و عوامل آنها در این بازار خودنمایی می‌کنند.

تعدادی از خریداران ارز در سبزه میدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشتند: در حال حاضر برخی صرافی‌ها عملا به بهانه نامشخص بودن قیمت دلار و همچنین افزایش لحظه‌ای آن و نبود ارز موجود در مغاز‌ه‌هایشان از ارایه ارز به متقاضیان خودداری می‌کنند تا خریداران به بازار سیاهی که خود این صرافان به وجود آورده‌اند سوق داده شوند.

این درحالی است که تناقض در گفته‌های برخی صرافان و مسوولان بانک مرکزی در خصوص ارایه ارز به این صنف وجود دارد برخی از صرافان علت عدم فعالیت در روزهای اخیر تاکنون را نبود ارز کافی و افزایش تقاضا و نامشخص بودن قیمت دلار دانسته و براین عقیده‌اند که عامل گرانی بازار ارز بازار سیاه است.

کار‌شناسان در گفت‌و‌گو باخبرنگار ایلنا، براین عقیده‌اند که بازار سیاه ایجاد شده حاصل عملکرد نادرست برخی صرافی‌ها در ارایه ارز به موقع و تعامل ناکارآمد آنها با بانک مرکزی است.

این گروه از کار‌شناسان اذعان دارند: در زمانی که منافع برخی صرافان با ایجاد یک بازار موازی با نام مرکز مبادلات ارزی به خطر می‌افتد عملا چاره‌ای نیست که این صرافان دست به دامان دلالان و اسطه‌ها شده و ارز خود را در بازاری که بازار سیاه نامیده می‌شود ارایه دهند.

به هر حال دردومینوی بازار ارز و سکه نباید به دنبال مقصر گشت زیرا به اعتقاد کار‌شناسان عامل برخی نابسامانی‌ها، سیاست‌های نادرست دولت در قبال بازار ارز است.

گزارش از علی پیرولی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز