خبرگزاری کار ایران

ترکان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی باید به ۱۵ درصد برسد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۶۶

برای اینکه بودجه جاری از نفت مستقل شود،باید این بودجه را کوچک و در مقابل مالیات افزایش یابد تا میزان مالیات به ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

اکبر ترکان گفت: برای جدا سازی بودجه جاری از نفت، باید میزان مالیات به ۱۵ درصد تولید ناخلص داخلی برسد.

اکبر ترکان، در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان اینکه در حال حاضر، مالیات 7 درصد تولید ناخلص داخلی را تشكیل می‌دهند، اظهار داشت: برای اینکه بودجه جاری از نفت مستقل شود،باید این بودجه را کوچک و در مقابل مالیات افزایش یابد تا میزان مالیات به ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی برسد.

معاون اسبق وزیر نفت، بر افزایش درآمد مالیات نسبت به هزینه‌های جاری تأکید کرد و یکی از الزامات استقلال اقتصادی از نفت را، وضع درآمد‌های مالیاتی البته با شیوه مناسب و متوازن اعلام کرد.

تركان تصریح کرد: در حال حاضر، اگر از بخش تولید حمایت کنیم و یارانه این بخش را بپردازیم، سود این بخش افزایش می‌یابد و بسیاری از سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید حرکت خواهد کرد.

وی با انتقاد از شیوه  كنونی پرداخت یارانه به تولید بیان داشت: ما هم اکنون این یارانه را در اختیار تولید کننده خارجی قرار می‌دهیم، که باید به تولید داخلی اختصاص یابد.

ترکان افزود: پروژه‌های زیربنایی را نباید از نفت مستقل کرد؛ بلكه باید دولت از بودجه کوچک شده و به ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی برسد تا بودجه جاری از نفت مستقل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز