خبرگزاری کار ایران

دكتر موسی غنی نژاد در گفت وگو با ایلنا:

عملكرد دولت در بازار ارز،اقتصاد را به فساد می‌كشاند

asdasd

دولت به جای ارزان فروشی ارز به ارزان فروشی برخی کالاهای جیره بندی شده در شرایط فعلی اقدام کند.

دكتر موسی غنی نژاد، كارشناس اقتصادی با انتقاد از نحوه عملکرد دولت در خصوص ارائه ارز و جیره بند آن اعلام کرد:عملكرد فعلی دولت، باعث انحراف و فساد اقتصاد می شود.

دكتر غنی نژاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: دولت به جای ارزان فروشی ارز به ارزان فروشی برخی کالاهای جیره بندی شده در شرایط فعلی اقدام کند.

وی با بیان اینکه ارزان فروشی ارز و نحوه عملکرد سیاست گذاری ارزی از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تنها موجب تضعیف اقتصاد ملی می شود،عنوان داشت: زیان عرضه کالاهای جیره بندی شده بسیارکمتر از نحوه عملکرد فعلی دولت در خصوص ارز است.

بنابر اظهارات این کارشناس اقتصادی، در شرایط تورمی موجود، واردات چند قلم کالای ضروری با نرخ ارز دستوری پایین باعث افزایش تقاضا شده و به تبع آن بازار غیر رسمی گسترده تر خواهد شد و همین امر باعث می شود که دولت ناگزیر به جیره بندی ارزی شود.

دكترغنی نژاد تصریح کرد: متاسفانه امروز این شرایط شکل گرفته به طوری که در حال حاضر دولت ناگزیر به جیره بندی ارزی شده است.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت:زیان های پایین نگه داشتن دستوری نرخ مرجع و شکاف میان نرخ بازار رسمی و غیر رسمی بیشتر از محسنات این تصمیم است. لذا دولت باید به جای ارزان فروشی ارز اقدام به ارزان فروشی برخی کالاهای جیره بندی شده کند تا این شکاف به حداقل برسد.

 استاد دانشگاه صنعت نفت خاطرنشان كرد: در حال حاضر درآمدهای ارزی با کاهش شدید مواجه شده است و واردات چند قلم کالا به صورت اولویت بندی شده و با شکل گیری اتاق هایی مانند مرکز متقاضیان و یا بازار بورس ارز اقتصاد و به عبارتی سیاست گذاری ارزی کشور بهبودی حاصل نخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز