خبرگزاری کار ایران

ایلنا از بازار ارز گزارش می دهد؛

احتمال رکورد زنی جدید سکه و دلار در روزهای آینده

asdasd

با تداوم افزایش نرخ سکه و دلار پیش بینی‌ها، از عبور نرخ سکه و دلار به ترتیب از مرز یک میلیون تومان و ۲ هزار ۶۰۰ تومان تا پایان هفته حکایت می‌کند.

با تداوم افزایش نرخ سکه و دلار، پیش بینی‌ها، از عبور نرخ سکه  و دلار به  ترتیب از مرز یک میلیون تومان و ۲ هزار ۶۰۰ تومان تا پایان هفته حکایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افزایش ۱۵هزار تومانی قیمت سکه تمام بهار آزادی و همچنین روند صعودی نرخ دلار بعد از یک روز تعطیلی بار دیگر التهاب را به بازار ارز و سکه کشور بازگرداند.

کار‌شناسان، بازار سرمایه عمده‌ترین عوامل موثر در افزایش دوباره قیمت انواع ارز و سکه را کاهش اثرات روانی ناشی از اقدامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در چند روز گذشته اعلام کردند.

به گفته این کار‌شناسان، هر چند که اقدامات بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در دو روز آخر هفته گذشته توانست اثر روانی بر بازار ارز و سکه بگذارد، اما افزایش روز افزون تورم و کاهش بازدهی سهام اکثر شرکت‌های بورسی طی روزهای گذشته این شوک روانی را ازبین برد.

کاهش قیمت جهانی طلا و همچنین نامعلوم بودن اجرا یا عدم اجرای فاز دوم هدفمندی از مسائلی است که باعث شده قیمت دلار، یورو و پوند و سکه بار دیگر افزایش یابد.

در حال حاضر سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند، با خرید دلار و سکه از پوشش ریسک سرمایه گذاری حاصل از رشد قیمت ارز منافع خود را تامین کنند.

پیش بینی می‌شود که طی روزهای آینده قیمت سکه به یک میلیون تومان برسد و دلار نیز از مرز ۲ هزار و ۶۰۰ تومان عبور کند.

امروزدر بازار تهران قیمت هر دلار آمریکا با ۴۲ تومان افزایش از ۲ هزار و ۴۲۸ تومان در روز پنجشنبه به ۲هزار و ۴۷۰ تومان رسید.

یورو نیز با ۶۰ تومان افزایش ۳ هزار و ۲۳۰ تومان معامله شد هر پوند نیز با ۶۰ تومان رشد قیمتی امروز ۴ هزار و ۳۰تومان به فروش رفت.

در بازار سکه نیز هر سکه تمام بهار آزادی با ۱۵هزار تومان افزایش از ۹۵۱هزار تومان در روز پنجشنبه به ۹۶۶ هزار تومان رسید و در بازار سکه معامله شد.

نیم سکه نیز با ۸ هزار تومان افزایش ۴۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شد و هر ربع سکه نیز با ۴ هزار تومان رشد قیمتی ۲ هزار و ۲۴۰ هزارو ۵۰۰ تومان داد و ستد شد.

گزارش از علی پیرولی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز