خبرگزاری کار ایران

کمیسیون اروپا پیش بینی کرد:

منطقه پولی یورو در سال 2013 در رکورد باقی می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۷۵

بنا بر اعلام کمیسیون اروپا تولید ناخالص داخلی ۱۷ کشور عضو منطقه با رکود مواجه خواهد بود و نرخ بیکاری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مطابق آخرین پیش بینی کمیسیون اروپا، منطقه پولی یورو در سال ۲۰۱۳ میلادی شاهد رشد اقتصادی نخواهد بود.
به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، بنا بر اعلام این کمیسیون تولید ناخالص داخلی ۱۷ کشور عضو منطقه با رکود مواجه خواهد بود و نرخ بیکاری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
«اولی رن» رئیس کمیسیون امور اقتصادی و مالی اروپا می‌گوید: «تلاش برای ایجاد توازن در اقتصاد کشورهای منطقه یورو در کوتاه مدت بر روی رشد اقتصادی اثر منفی دارد. وضعیت فعلی را می‌توان به این صورت خلاصه کرد: آمار و ارقام مایوس کننده‌ای در پایان سال گذشته داریم اما بعضی از آن‌ها دلگرم کننده هستند و افزایش اعتماد سرمایه گذاران در آینده نیز وجود دارد.»
برای سال جاری رکود اقتصادی سه دهم درصدی در منطقه پولی یورو اعلام شده است. با این وجود پیش بینی می‌شود در سال ۲۰۱۴ میلادی اقتصاد این منطقه رشدی یک و چهار دهم درصدی را تجربه کند.
بیکاری در سال جاری ۱۲ و دو دهم درصد جمعیت فعال منطقه یورو را در بر گرفته و پیش بینی می‌شود این رقم در سال آینده تنها یک دهم درصد کاهش یابد.
به نظر می‌رسد بحران اقتصادی در منطقه یورو کشورهای ضعیف‌تر این منطقه را بیشتر تحت تاثیر خود قرار داده است.
مطابق آمار و ارقام سال جاری نرخ بیکاری در یونان به ۲۷ درصد جمعیت فعال آن می‌رسد، این رقم در اسپانیا ۲۶ و نه دهم درصد اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز