خبرگزاری کار ایران

ایرج ندیمی در گفت‌و‌گو با ایلنا تشریح کرد:

تأثیر تعیین قیمت ارز در بودجه، بر بازار ارز

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۳۵

نرخ ارز در لایحه بودجه باید پاسخگوی نیاز بازار باشد به عبارتی که اگر نرخی تعیین می‌شود، فاصله چندانی با بازار نداشته باشد تا تقاضای دلالی نیز افزایش نیابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: تعیین میزان قیمت ارز در بودجه ۹۲ بر افزایش و یا کاهش نرخ ارز در بازار تأثیرگذار است.

ایرج ندیمی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: نرخ ارز در لایحه بودجه باید پاسخگوی نیاز بازار باشد به عبارتی که اگر نرخی تعیین می‌شود، فاصله چندانی با بازار نداشته باشد تا تقاضای دلالی نیز افزایش نیابد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، بیان داشت: تعیین نرخ دلار در بودجه کار دشواری نیست اما باید در روند شرایط حاکم بر بازار توسط بانک مرکزی مدیریت شود، در غیر این صورت شاهد ایجاد رانت و دلالی خواهیم بود.

ندیمی در خصوص شرایط فعلی بازار ارز تصریح کرد: کاهش تقاضا در بازار و افزایش نظارت بر بازار ارز و نظارت بر عملکرد صرافان از علل کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر بوده است.

به گزارش ایلنا، یکی از مهم‌ترین بخشهای بودجه را شاید بتوان نرخ ارز در بودجه سال ۹۲ دانست که این روزهای بحث‌های فراوانی حول محور آن صورت گرفته است.

اگر نظام ارز کشوری به صورت تک نرخی اداره شود آن موقع است که می‌توان انتظار ثبات ارزی را داشت و از طرف دیگر شاهد خواهیم بود که سطح عمومی قیمت‌ها نیز باتوجه به ثبات ارزی کشور به آرامشی قابل توجه دست خواهد یافت و از طرف دیگر بخش تولید کشور نیز رونق خواهد گرفت و موجبات اشتغالزایی را فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز