خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک کشاورزی:

بیش از 32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی احیاء شد/ ایجاد موسسه قرض الحسنه در قالب تصمیم بانك كشاورزی

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۶۳

در سال زراعی امسال، 151 محصول کشاورزی به میزان یک میلیون و 900 هزار میلیارد ریال بیمه‌ شده‌اند که تاکنون بیش از 1100میلیارد تومان غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در سال زراعی امسال، 151 محصول کشاورزی به میزان یک میلیون و 900 هزار میلیارد ریال بیمه‌ شده‌اند که تاکنون بیش از 1100میلیارد تومان غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد طالبی در نشست خبری خود در وزارت اقتصاد افزود: در سال 91 با مذاکرات انجام شده با وزارت نیرو بیش از 32 هزار هکتار از اراضی کشاورزی احیاء می‌شوند.

مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار داشت: در قالب تصمیم بانک مرکزی قرار است بانک ها موسسات قرض الحسنه ای را ایجاد کنند که این کار در بانک کشاورزی انجام شده است.

وی رقم مطالبات معوق بانک کشاورزی را چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ریسک اعتباری بانک کشاورزی به 14.4 درصد رسیده است.

این مقام مسئول بانکی تاکید کرد: ایجاد صندوق تضمین سرمایه گذاری های کوچک کشاورزی به منظور تسهیل در تضامین و فرایند تضمین وام ها، پیشنهاد شد.

مدیر عامل بانک کشاورزی با بیان این‌که بانک کشاورزی هیچ تسهیلاتی بدون معرفی سازمان‌های جهاد کشاورزی ارائه نمی‌دهد گفت: بانک کشاورزی تا الان مطابق با سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی حرکت کرده و در راستای طرح هدفمندی نزدیک به 600 میلیارد تومان تسهیلات از بانک به فعالان کشاورزی که از طرف سازمان جهاد کشاورزی معرفی شدند، پرداخت شد.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که از محل صندوق توسعه ملی تسهیلاتی بالغ بر دو هزار و 570 میلیارد تومان به کشاورزان اختصاص داده شد که بنا به تصمیم کارگروه بخش کشاورزی مقرر شد بانک کشاورزی نیز خودش منابعی بالغ بر دو هزار و 100 میلیارد تومان به این میزان اضافه کند، اظهار کرد: دریافت این تسهیلات برای کشاورزان با نرخ سود هفت درصد است.

طالبی در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که از محل طرح‌های مصوب‌شده در بخش‌های کشاورزی که رقمی بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد تومان است به بخش‌های مختلف در حوزه کشاورزی اختصاص داده شد، گفت: از این میزان 1.7 درصد برای بخش زراعت، 7 درصد در بخش باغداری، 32 درصد دام، 21 درصد طیور، 2.4 شیلات و آبزیان، 6.1 درصد گلخانه، 14.4 درصد منابع وابسته کشاورزی، 2.9 درصد زنبورداری و کرم ابریشم، 1.9درصد خدمات، 3.9 درصد آب و خاک، 5.3درصد مکانیزاسیون و 1.3 درصد در سایر بخش‌های اختصاص داده شد و از مبلغ فوق یعنی سه هزار و 500 میلیارد تومان، حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان تصویب شده و مشمولین مراجعه کردند و این موارد به بهره‌برداری رسیده و برخی هم در حال انجام است.

مدیر عامل بانک کشاورزی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های مهم ما اعتبارات خرده‌ بانک است که سامانه جدیدی را در این راستا طراحی کردیم که در پنج استان در حال اجرا و به صورت الکترونیکی است، گفت: از طریق سیستم‌های الکترونیکی کارها تسهیل می‌شود و در نظر داریم تا از توان تشکل‌ها استفاده کنیم و سعی می‌کنیم در سالگرد تاسیس بانک که در خرداد‌ماه سال 92 است، سامانه‌ی اعتبارات خرد را در کشور فراگیر کنیم تا ظرفیت جدیدی به بانک برای تجهیز منابع و خدمات به همه مشتریان بدهند.

طالبی تاکید کرد: در سال 91 از محل صندوق توسعه ریال‌هایی برای بخش کشاورزی اختصاص یافت و هم‌چنین برای بخش‌های دیگر و قرار‌داد‌های صندوق توسعه بالغ بر 700 میلیارد تومان بود که نرخ سود آن برای کشاورزان 13 درصد بوده است که البته این موضوع برای طرح‌های بزرگ در کشاورزی است که تا الان تعدادی از این طرح‌ها از استان‌های مختلف جمع‌آوری و معرفی کرده‌ایم.

طالبی در ادامه با بیان این‌که یکی از فعالیت‌های مهم بانک کشاورزی بحث بیمه کشاورزان است، اظهار کرد: در سال 91 بالغ بر 151 محصول بیمه شد و بیش از یک میلیون و 900 هزار قرار‌داد بیمه منعقد و بیش از 1100 میلیارد تومان غرامت به کشاورزان پرداخت شد و موضوع بیمه در حال توسعه است.

طالبی با تاکید بر این‌که بیمه کشاورزی نیازمند این است که مشابه بانک نهادی قدرتمند باشد تصریح کرد: نقش بیمه کشاورزی برای کشاورزان بسیار مهم و ضروری است و اگر مجلس کمک کند و ردیف معین و مشخصی تعیین کند، تردیدی ندارم این کمک برای توسعه‌ی بخش کشاورزی خیلی بزرگ است و باید بیمه کشاورزی به عنوان نهادی مستقل تعریف شود و خودش یک مدیر عامل هیات مدیره داشته باشد و امیدوارم با درخواست‌هایی که انجام شده این موضوع تحقق یابد و جایگاه بیمه کشاورزی تقویت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز