خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

درآمد مالیاتی سال 92 محقق نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۱۲

رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور، از محقق نشدن درآمد مالیاتی كشور در صورت عدم تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم پیش از سال 92 خبر داد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور، از محقق نشدن درآمد مالیاتی کشور در صورت عدم تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در زمان مناسب و پیش از سال ۹۲ خبر داد.

علی عسکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیاان اینکه یکی از نیاز‌های کشور برای درآمد‌های سال ۹۲ تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال آینده تأمین منابع مالی بودجه ۹۲، به درآمدهای مالیاتی وابسته است و درآمد نفتی به شدت در این بودجه کاهش یافته، لذا باید این لایحه قبل از سال ۹۲ تصویب و برای اجرای به موقع به نهاد‌های اجرایی ارسال شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است، بنیاد‌ها، نهاد‌ها و آستان‌های مقدس نیز مشمول مالیات قرار می‌گیرند.

عسکری افزود: به منظور ایجاد بسترهای زیرساختی طرح جامع امور مالیاتی کشور ارتقای کارایی نظام مالیاتی، توسعه عدالت مالیاتی، توزیع درآمد، جلوگیری از فرار مالیاتی و بهبود ضمانت‌های اجرایی در بخش مالیاتی هدف‌گذاری شده است.

وی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، را به عنوان بخشی از برنامه طرح تحولات اقتصادی عنوان كرد و گفت:این طرح با هدف ارتقاء جایگاه مالیات‌ها در تأمین مالی دولت و کاهش اتکاء بودجه دولت به عواید حاصل از صادرات نفت خام از طریق افزایش مشارکت عمومی و بدون تحمیل بار مالیاتی مضاعف بر پایه های موجود تدوین شده است.

وی، فراهم آوردن بستر مناسب برای دسترسی و تجمیع اطلاعات مبادلات اقتصادی کشور، احصاء درآمد‌ها به خصوص درآمدهای پنهان و در نتیجه ایجاد شفافیت اقتصادی و به تبع آن جلوگیری از فرار مالیاتی را از دیگر اهداف این طرح عنوان كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز