خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان امور مالیاتی در گفت و گو با ایلنا:

بنیاد ها مشمول پرداخت مالیات نیستند

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۵۸

تنها شرکت هایی که زیرمجموعه این گونه بنیادها و نهادها هستند مشمول پرداخت مالیات خواهند بود.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور از عدم دریافت مالیات از بنیادهای اقتصادی که زیرمجموعه دولت نیستند خبرداد و گفت: تنها شرکت هایی که به صورت قیومتی زیرمجموعه این نهادها هستند باید مالیات پرداخت کنند.

حسین وکیلی در گفتگو باخبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه افزایش پایه مالیاتی در بودجه 92 یکی از اولویت های اصلی سازمان امور مالیاتی کشور است در پاسخ به این سوال که بنیادهایی نظیر بنیاد 15 خرداد آیا مالیات پرداخت می کنند اظهار داشت: این گونه بنیادها زیرمجموعه دولت نیستند و سازمان امور مالیاتی نمی تواند ازآنها مالیات دریافت کند.

به گفته وی تنها شرکت هایی که زیرمجموعه این گونه بنیادها و نهادها هستند مشمول پرداخت مالیات خواهند بود.

وکیلی در ادامه از افزایش درآمد مالیاتی در بودجه 92 خبرداد و گفت: براساس راهبردهای مدنظر سازمان امور مالیاتی و همچنین اجرای نظام جامع مالیاتی پیش بینی می شود که درآمد مالیاتی در سال آینده از مرز 37 هزار میلیارد تومان عبور کند.

معاون سازمان امورمالیاتی در زمینه مالیات های مستقیم همچنین از اخذ مالیات از خانه های خالی و لوکس در لایحه اصلاح نظام مالیاتی خبرداد و گفت: طرح اخذ مالیات از خانه های خالی و لوکس در مجلس و تصویب آن می تواند تا حدودی در کنترل بازار مسکن تاثیرگذار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز