خبرگزاری کار ایران

جزئیات سوال نمایندگان از حسینی؛

تخلف مدیران بانک ملی، وزیر اقتصاد را به مجلس کشاند

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۹۴

جعفری:بخش خصوصی منتظر اقدام بانک ملی است/ آقامحمدی:بانک ملی مصوبه دولت را اجرا نمی‌کند/ندیمی: ‌ موانع سرمایه گذاری برطرف نشده است/قادری:خسارت ارزی زیادی به کشور تحمیل شده است

شهریورماه سال گذشته با انتشار خبر اختلاس سه هزار میلیاردی، ‌ حواشی زیادی پیرامون بعد نظارتی مجلس ایجاد شد تا جایی که بسیاری از نمایندگان و کار‌شناسان نسبت به کاهش بعد نظارتی مجلس هشدار دادند.
به گزارش خبرنگار  ایلنا، ‌ پس از آن بسیاری از نمایندگان تلاش کردند با استفاده از ابزارهای قانونی بعد نظارتی مجلس را تقویت کنند. در همین راستا تعدادی از نمایندگان با دعوت از وزیر اقتصاد و طرح سوالاتی پیرامون عملکرد مدیران عامل بانک‌ها، قصد پی گیری مصوبات استانی و تقویت بعد نظارتی مجلس را دارند.
بر اساس این گزارش طی هفته جاری، جعفر قادری، نماینده شیراز، آقامحمدی، نماینده خرم آباد، ایرج ندیمی، نماینده لاهیجان، ثروتی، نماینده بجنورد، جعفری، نماینده خلخال، اسدی، نماینده مشکین شهر و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه با حضور در کمیسیون اقتصادی از حسینی، وزیر اقتصاد سوال می‌پرسند.

جعفری: بخش خصوصی منتظر اقدام بانک ملی است

جلیل جعفری، نماینده خلخال، با تشریح سوال منطقه ای‌اش از حسینی گفت: ‌ کارخانه سیمانی در خلخال به نام کارخانه الماس خلخال داریم که دوازده سال پیش کلنگ خورد و الان برای فعالیت نیاز به وام دارد.بانک ملی قرار است برای فعال شدن این کارخانه ۶۰ میلیارد وام دهد که تا کنون فقط ۷ میلیارد پرداخت شده است.
این نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار  ایلنا اظهار داشت: ‌ بانک ملی ۴ سال است که باید این وام را پرداخت کند اما از مصوبه هیات دولت و با وجود تاکید وزیر اقتصاد از اجرای مصوبه سرپیچی می‌کند.
جعفری در پایان تاکید کرد: ‌ این درحالی است که اگر این کارخانه راه اندازی شود، می‌تواند در کاهش رقم بیکاری در خلخال که به بیش از ۲۵ درصد رسیده است، کمک زیادی کند.
این نماینده مجلس اذعان داشت: ‌ علاوه بر این رقم، ۴۰ درصد را نیز قرار است صاحب کارخانه پرداخت کند که الان مالک یا‌‌ همان بخش خصوصی مشکلی ندارد اما بانک ملی در پرداخا تعلل می‌کند.

آقامحمدی: بانک ملی مصوبه دولت را اجرا نمی‌کند


ابراهیم آقا محمدی نماینده خرم آباد نیز در خصوص سوالش از وزیر اقتصاد گفت: ‌سوال من مربوط به تعطیلی شرکت کشت و صنعت لرستان در حوزه انتخابیه‌ام است.
آقامحمدی به  ایلنا گفت: ‌ این شرکت به دلیل بدهی وام به بانک ملی واگذار شد و این بانک با یک قرار داد سوری و بدون دریافت هیچ پولی به فردی واگذار شد. در دولت آقای احمدی‌نژاد به این دلیل که معامله سوری بود دوباره شرکت به بانک ملی واگذار شد.
وی ادامه داد: ‌اما بانک ملی به این شرکت رسیدگی نکرد و این شرکت به حالت نیمه تعطیل درآمد. در دور دوم سفر هیئت دولت به استان لرستان مصوب شد که به وضعیت این شرکت به منظور ایجاد شغل در این استان رسیدگی شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد: ‌ در این شرکت هزار نفر به صورت مستقیم می‌توانند مشغول به کار باشند و این شرکت می‌تواند فرآورده‌های گوشتی زیادی را تولید کند.
نماینده خرم آباد تاکید کرد: می‌خواهم بدانم که چرا مصوبه دولت زمین مانده است و چرا در این مورد به حقوق مردم برای ایجاد اشتغال، تولید و سرمایه گذاری بی‌توجهی می‌شود.


ندیمی: ‌ موانع سرمایه گذاری برطرف نشده است


ایرج ندیمی در خصوص همین پرسش به خبرنگار پارلمانی ایلنا گفت: موانعی بر سر سرمایه گذاری و تولید وجود دارد که با وجود پیام امسال در خصوص حمایت از کار و سرمایه ایرانی هنوز برطرف نشده‌اند.
ندیمی گفت: ‌ واردات کالاهای واسطه‌ای و برخی مشکلات پیرامون کارآفرینی از دیگر محورهای سوال من است که امیدوراریم آقای حسینی پاسخهای قانع کننده‌ای دهند.


قادری: ‌ خسارت ارزی زیادی به کشور تحمیل شده است


جعفر قادری نماینده شیراز نیز پیرامون خسارات ارزی وارده به کشور می‌خواهد از وزیر اقتصاد سوال بپرسد.
قادری در همین راستا تصریح کرد: ‌خسارت ارزی که امسال به کشور وارد شد مشکلا زیادی را پدید آورد که متاسفانه بخشی از آن مربوط به نحوه مدیریت بود. باید بدانیم برنامه دولت برای جبران این خسارت‌ها چیست و اینکه ضررهای وارد را چه طور می‌توان جبران کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز