خبرگزاری کار ایران

تقوی در گفت و گو با ایلنا:

65 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی عامل رشد نقدینگی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۰۲

صندوق توسعه ملی به سرنوشت حساب دخیره ارزی دچار شده است/تقوی ادعای دولت مبنی بر این که صندوق توسعه ملی باید در حیطه اختیارات باشد را، موضوعی غیر منطقی و نوعی فرافکنی به جلو برای دولت اعلام کرد.

مهدی تقوی کارشناس اقتصادی ضمن اعلام این که صندوق توسعه ملی به سرنوشت حساب دخیره ارزی دچار شده است، وجود 65 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی را عامل اصلی رشد نقدینگی در کشور دانست.

مهدی تقوی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این که مشکل اقتصاد کشور ساختاری بوده و دولت نمی تواند از درآمد سرشار نفت چشم پوشی کند، گفت: نفوذ درآمد نفت به اقتصاد و خام فروشی یکی از مشکلات ساختاری اقتصاد است که دولت را از اتکا به تئلید ملی بی نیاز کرده است.

به گفته این استاد دانشگاه علامه طباطبایی، در حال حاضر دولت پس از به یغما بردن درآمد حساب ذخیره ارزی، حالا به صندوق توسعه ملی چشم انداخته و در حال چپاول آن است.

وی علت این امر را وجود درآمد سرشار نفتی ذکر کرد و بیان داشت: این امر باعث شده تا دولت نتواند از درآمد هنگفت صندوق توسعه ملی چشم پوشی کند.

تقوی ادعای دولت مبنی بر این که صندوق توسعه ملی باید در حیطه اختیارات باشد را، موضوعی غیر منطقی و نوعی فرافکنی به جلو برای دولت اعلام کرد.

این کارشناس اقتصادی با انتقاد از سیاست اقتصادی دولت نسبت به موضوع معوقات بانکی تصریح کرد: وجود بیش از 65 هزار نقدینگی معوقه نشان دهنده شکست سیاست های اقتصادی دولت در طول برنامه های چهارم و پنجم توسعه بوده است.

وی طرح هدفمند کردن یارانه ها و همچنین ایجاد بنگاه های زود بازده را از عوامل اصلی افزایش نقدینگی و مطالبات معوقه بانکی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز