خبرگزاری کار ایران

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به خبرنگار ایلنا‌:

صندوق توسعه ملی باید پشتیبان توسعه کشور باشد

کد خبر : ۲۴۵۶۶

سرمایه‌گذاری در توسعه فعالیت خارجی از اهداف صندوق توسعه ملی است و تاکنون پیشنهادهایی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان وبلاروس داشته ایم که مقرر شده 20 درصد از منابع صندوق توسعه ملی در خارج از کشور برنامه ریزی شود‌.

ایلنا: عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت‌: صندوق توسعه ملی باید پشتیبان توسعه کشور باشد‌.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمود دودانگه در پاسخ به خبرنگار ایلنا، اظهار داشت‌: صندوق توسعه ملی باید پشتیبان توسعه کشور باشد که متولی آن قوه مجریه است البته قوه‌های مقننه و قضاییه نیز نمایندگانی در صندوق توسعه ملی دارند و نباید این ترتیب به هم بخورد اما قوه مجریه نقش پررنگ تری دارد‌.
وی افزود‌: سرمایه‌گذاری در توسعه فعالیت خارجی از اهداف صندوق توسعه ملی است و تاکنون پیشنهادهایی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان وبلاروس داشته ایم که مقرر شده 20 درصد از منابع صندوق توسعه ملی در خارج از کشور برنامه ریزی شود‌.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا، مبنی بر اجرایی شدن 20 درصداز منابع صندوق در سال جاری تصریح کرد‌: بعید می‌دانم این برنامه در سال جاری عملیاتی شود‌.
دودانگه گفت‌: مذاکرات تعاملاتی نیز برای تخصیص ارز به صنایع هوایی انجام شده تا از منابع صندوق برای نوسازی صنایع هوایی استفاده شود‌.
وی بابیان اینکه طرح‌های مسکن نمی تواند از تسهیلات صندوق استفاده کنند گفت‌: فعلا امکان استفاده از تسهیلات صندوق برای مسکن وجود ندارد اما ممکن است در آینده اجرا شود‌.‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز