خبرگزاری کار ایران

پاسخ‌های وزیر اقتصاد به پرسش‌های ایلنا:

یارانه نقدی متوقف نمی‌شود/نیاز ارزی كشور محرمانه است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۴

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینكه نیاز ارزی کشور در سال چقدر است، بیان داشت: این موضوع محرمانه است و نمی توان آن را به صورت علنی اعلام کرد.

وزیر اقتصاد باانتقاد از برخی از کارشناسان درخصوص پرداخت یارانه نقدی اعلام کرد: یارانه نقدی بدون هیچ تغییری پرداخت خواهد شد و متوقف نمی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید شمس الدین حسینی درحاشیه همایش ثروت ملی و توسعه پایدار صندوق توسعه ملی در سالن همایش های صدا و سیما در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه پرداخت یارانه نقدی ماه به ماه با تغییرهای چند روزه مواجه می شود، اظهار داشت: این امر طبیعی بوده و طی 24 ماه گذشته یارانه نقدی به طور مرتب پرداخت شده است و خللی دراین زمینه به وجود نخواهد آمد.

وی همچنین از اجرای فاز دوم هدفمندکردن یارنه ها با تعامل و مشارکت مجلس و بحث و بررسی لازم در این زمینه خبرداد و گفت: این موضوع دارای یک اصلاحیه میان مدت و پایدار است که با تشریك مساعی به زودی حل خواهد شد و مشکلات برطرف می شود.

به گفته حسینی این با تشریك مساعی که به میان دولت و مجلس و اصلاحیه میان مدت که به وجود آمده است قطعا در آینده نزدیک هدفمندی فاز دوم تداوم خواهد یافت و هیچ خللی در این روند ایجاد نخواهد شد.

به گفته وی تدوین برنامه فرصت خوبی است که با مجلس گفتگوهای خوبی صورت بگیرد و این روند ادامه یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری كه پرسید آیا با اتمام دوره دولت دهم این روند در این دولت پایان خواهد یافت،پاسخ روشنی ارائه نداد.

وی در خصوص نرخ ارز نیز گفت: نرخ مرکز مبادلات ارز توانسته است ضربه گیر خوبی برای بازار ارز باشد و باعث کاهش قیمت ارز در بازار شود.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: مرکز مبادلات ارزی نشان داد که یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی و فشارهای مختلف غیر اقتصادی را بخصوص تحریم و نقل و انتقال پول را که بخش عمده به ارز مربوط می شود این مرکز توانسته است کنترل کند و ما آن را تقویت می کنیم و ساز و کار آن را توسعه خواهیم داد.

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص نیاز ارزی کشور در سال چقدر است، بیان داشت: این موضوع محرمانه است و نمی توان آن را به صورت علنی اعلام کرد.

وزیراقتصاد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه از روز پنجشنبه با ساماندهی چک های برگشتی ساختار ساماندهی اصلاح نظام بانکی کشور آغاز شده است و این در حالی است که لایحه اصلاح نظام بانکی هنوز در مجلس بدون هیچ گونه پیشرفتی در محاق مانده است، اظهارداشت: واقعیت امر این است طرح تحول اقتصاد دارای بخش های مختلفی بوده که ابتدا طرح هدفمندی یارانه ها بود که به تصویب رسید سپس اصلاح قانون گمرکی بود و بخش دیگری لایحه اصلاح نظام مالیاتی است که در حال حاضر بخشی از آن در مجلس در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: درعین حال آنچه که مربوط به قانون بوده و لازمه آن مصوبه قانونی است، اجرا شده و لایحه نظام بانکی در حال حاضر در مجلس در دست بررسی است و بخشی از آن در بانک ها اجرا شده است.

حسینی تاكید كرد:البته  بخش هایی از این لایحه باید به قانون تبدیل شود كه  درحال حاضر جلسات هفتگی با حضور رئیس جمهور, رئیس کل بانک مرکزی, وزرای اقتصادی كابینه و نمایندگان مجلس  این موضوع در دست بررسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز