خبرگزاری کار ایران

رییس كل بانك مركزی در گفت‌وگو با ایلنا:

مشكل گشایش ال سی ریالی برای بخش خصوصی رفع شد/افزایش ذخایر ارزی دولت

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۹

بخش خصوصی می تواند مبادرت به گشایش ال سی ریالی کند/حجم پول ذخیره شده دربانک مرکزی برای فراهم کردن دلار مورد نیاز دولت افزایش یافته است.

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این که مشکل گشایش ال سی ریالی برای بخش خصوصی برطرف شده است، از افزایش حجم ذخایر ارزی دربانک مرکزی برای فراهم کردن دلار مورد نیاز دولت خبرداد.

محمود بهمنی درگفتگو باخبرنگار ایلنا با اشاره به توقف صدور ال سی ریالی پس از اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی برای بخش خصوصی اظهار داشت: با تشکیل کارگروهی برای حل مشکل صدور ال سی ریالی و تدوین دستورالعمل های جدید درزمینه صدور ال سی داخلی این مشکل برطرف و آیین نامه آن تدوین شد.

به گفته بهمنی کارگروه حل صدور ال سی ریالی برای بخش خصوصی از سال گذشته تشکیل شده بوداما به دلیل اینکه برای گشایش ال سی ربالی باید یک طرف قرارداد آن یک شرکت بزرگ دولتی قرار می گرفت، این مشکل تا پایان سال گذشته ادامه داشت.

رئیس شورای عالی پول و اعتبار تصریح کرد: با ارائه دستورالعمل جدید کارگروه گشایش ال سی ریالی درشورای پول و اعتبار این مشکل برطرف شده است و بخش خصوصی می تواند مبادرت به گشایش ال سی ریالی کنند.

بهمنی در ادامه با بیان این که قیمت نفت خام با افزایش مواجه شده است، اظهار داشت: ایران به یاری افزایش قیمت نفت خام دارای مازاد تجاری بوده و بانک مرکزی حجم زیادی پول ذخیره دارد.

بهمنی تصریح کرد: دولت برای فراهم کردن نیاز ارزی خود برای واردات کالاهای ضروری مشکلی با توجه به حجم عظیم ذخیره پولی نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز