خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز تجارت جهانی ایران:

وام گیرندگان کلان بانک ها مفسد اقتصادی نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۳۹

رئیس مركز تجارت جهانی ایران نسبت به شایعات مطرح شده درباره متهم كردن یك فعال اقتصادی واكنش نشان داده و تأكید كرد: این گونه اقدامات باعث افزایش نابسامانی های اقتصادی و ایجاد معضلات اجتماعی در شرایط فعلی كشور می شود.

رئیس مركز تجارت جهانی ایران، متهم كردن برخی از كارآفرینان به فساد و رانت اقتصادی را بدون اثبات اتهام آنها را گامی در جهت افزایش نابسامانی های اقتصادی و ایجاد معضلات اجتماعی در شرایط فعلی كشور اعلام كرد.

محمدرضا سبزعلیپور با بیان این كه بدون امنیت اقتصادی و حمایت از فعالان اقتصادی كارآفرین، جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی با مشكل مواجه خواهد شد، در واكنش به گزارش یك سایت خبری مبنی بر متهم كردن رخی فعالان اقتصادی به فساد اقتصادی،  به ایلنا گفت: اطلاعات و بررسیهای این گزارش احساسی و نادرست بوده و باعث خدشه دار كردن حیثیت این فرد خوشنام اقتصادی شده است.

علیپور تأكید كرد: اولین برداشت و شائبه ای که در ذهن تمامی خوانندگان گزارش بوجود می آید این است که شخص مذكور از بابت گرانی دلار و آنهم فقط ظرف چند روز مبلغ 120 هزار میلیارد تومان بدست آورده و سود کرده است.اما درخصوص صحت و سقم رانت 120 هزار میلیاردی لازم بذکر است که اولاً طلب 60 هزار میلیاردی معوق شده بانکها فقط مربوط به چند نفر از دانه درشتها نیست بلکه بدهی تمام وام گیرندگان ریز و درشت ایران است که عمدتاً بدلیل مشکلات و بحران اقتصادی چند سال گذشته و آنهم ناخواسته معوق شده است.

رئیس مركز تجارت جهانی ایران تصریح كرد: در گزارشی كه در سایت مذكور انتشار یافته، بخش اعظمی از بدهی معوق بانکها در اختیار دهها تن از سوپر بدهکاران اعلام شده است.

وی ادامه داد: تعدادی سوپر میلیاردر غیر دولتی در ایران وجود دارند که بدهی برخی از آنها به بانکها معوق شده و چند نفر از آنها که جمع شان به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسد بدهی های بین 100 تا 1000 میلیارد تومانی به بانکها دارند، حال خود قضاوت کنید آیا بدهی معوق این دهها نفر چقدر می شود؟ مطمئناً یک چهارم60 هزار میلیارد تومان هم نخواهد شد پس رانت 120 هزار میلیاردی از طریق گرانی دلار اتفاق نیفتاده و این عدد و رقم کاملاً نادرست و تخیلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز