خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در جمع خبرنگاران:

از بودجه تحمیلی به بانك مركزی پرهیز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۹۶

اقتصاد کشور در حال حاضر در یک وضعیت پیچیده و بحرانی به سر می‌برد که باید در این زمینه پیشنهادات بانک مرکزی كه در ستاد اقتصادی مطرح می‌شود، توجه شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور بحرانی است گفت: پرهیز از بودجه تحمیلی كه باعث استقراض از منابع بانک مرکزی باشد در دستور کار ستاد اقتصادی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب بر استقلال بانک مرکزی تاکید کرد و افزود: همه سیاستهای اقتصادی در ستاد اقتصادی متشکل از وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، معاون اول رئیس جمهور و معاونت نظارت و راهبری رئیس جمهور  انجام می‌شود و دیگر همانند گذشته تصمیمات یک سویه و بخشی اتخاذ نمی شود.

جهانگیری که در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و فعلی بانک مرکزی سخن می گفت اظهار داشت: در دولت یازدهم استقلال بانک مرکزی برای ثبات دهی به اقتصاد کشور و همچنین رونق تولید بیش از هر موضوعی مهمتر است. لذا دولت دیگر حاضر به ارائه بودجه تحمیلی که منجر به استقراض از بانک مرکزی شود نیست.

معاون اول رئیس جمهور در مورد چالش‌های بانک مرکزی در اقتصاد کشور بیان داشت: اقتصاد کشور در حال حاضر در یک وضعیت پیچیده و بحرانی به سر می‌برد که باید در این زمینه پیشنهادات بانک مرکزی كه در ستاد اقتصادی مطرح می‌شود، توجه شود.
وی به حفظ ارزش پول ملی و تقویت نظام بانکی برای رونق تولید تاکید کرد و گفت: در این زمینه بانک مرکزی باید با راهکارهای مناسب بستر لازم را در این مورد آماده سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز