خبرگزاری کار ایران

رئیس كل جدید بانك مركزی در تشریح برنامه‌های خود مطرح كرد:

مهار تورم، كاهش قیمت‌هاو تلاش برای رفع تحریم بانك مركزی جزو اولیتها است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۷۲

ممانعت از منفی شدن نرخ سپرده‌های بانکی، کنترل پایه پولی با هدف مهار تورم، چاره اندیشی برای بدهی‌های مسکن مهر به شبکه بانکی، تقویت نقش شورای پول و اعتبار و تشکیل اتاق فکر برای این شورا از برنامه‌های بانک مرکزی خواهد بود.

رئیس كل بانك مركزی با بیان این كه این بانك نمی‌تواند به تنهایی اشتغال و تامین منابع مالی بنگاه‌های تولیدی را فراهم سازد، نسبت به بی‌تدبیری در سیاست‌های پولی چند سال اخیر انتقاد كرد و مهار تورم و كاهش هزینه‌های سبد خانوار را اولویت كوتاه مدت بانك مركزی اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی‌الله سیف در مراسم معارفه خود با تاکید بر توجه به نقش بی بدیل بانک مرکزی در مدیریت اقتصاد کلان کشور، افزود: بانک مرکزی در این شرایط باید نسبت به کنترل تورم و جلوگیری از افزایش بی رویه بهای کالاهای مصرفی اقدام کند.

وی با اعلام برنامه‌های استراتژی بانك مركزی تعادل در بازارهای پولی و اعتباری، تعامل با بانک‌های مرکزی سایر کشورهای جهان، چاره‌اندیشی برای بدهی‌های مسکن مهر به شبکه بانکی و ممانعت از منفی شدن نرخ سود سپرده‌های بانکی جزء برنامه‌های اصلی است.

سیف در تشریح برنامه‌های بانک مرکزی اظهار داشت: اعتدال در برنامه‌های بانک مرکزی به معنای توجه به سه رکن تعادل، تعامل و عدالت است، ایجاد تعادل در بازارهای پولی و اعتباری کشور،  تعامل با سایر دستگاه‌ها و فعالان اقتصادی و بانک‌های مرکزی سایر کشورهای جهان و نهادهای بین المللی پولی و مالی از اولویتهای بنده است و نهایتاً عدالت در توجه اکید به کنترل تورم به عنوان بزرگترین تهدید معیشت مردم و همچنین پرهیز از شوک در مانی در اقتصاد است.

سیف نگاه تخصصی به دیپلماسی اقتصادی و تلاش برای تضعیف تحریم‌های مالی و رفع تحریم از بانک مرکزی را برنامه دیگر خود اعلام كرد و گفت: تعهد به تهیه و ارائه آمارهای دقیق به هنگام و منظم اقتصادی و تولید و انتشار آمارهای تخصصی با هماهنگی شورای عالی آمار محور یازدهم برنامه‌ها در بانک مرکزی است.

رئیس جدید بانك مركزی ادامه داد: ممانعت از منفی شدن نرخ سپرده‌های بانکی، کنترل پایه پولی با هدف مهار تورم از طریق تجهیز بانک مرکزی به ابزارهای کنترل پایه پولی است، چاره اندیشی برای بدهی‌های مسکن مهر به شبکه بانکی، توسعه بازار بین بانکی، اصلاح رابطه مالی بانک مرکزی و خزانه از طریق گسترش نقش بازار سرمایه در تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی، تقویت نقش شورای پول و اعتبار و تشکیل اتاق فکر برای این شورا در راستای میل به هماهنگی کار کردی از برنامه‌های بانک مرکزی خواهد بود.

سیف به ممانعت از مداخلات بیرونی در امور تخصصی بانک مرکزی، تقویت ارتباط با اقتصاددانان و گسترش ارتباط با موسسات بین المللی و بانک‌های پیشرفته را از محورهای لازم برای نوسازی و بازسازی بانک مرکزی اعلام و اظهار کرد: در زمینه بانکداری اسلامی حصول اطمینان مستمر از غیر ربوی بودن کلیه عملیات بانکی، برنامه‌ریزی برای ارتقای بانکداری اسلامی، معرفی برائت ایران از بانکداری اسلامی به صنعت بانکی جهان و تحکیم روابط با صنعت بانکداری اسلامی در جهان، نهادینه کردن و تاکید بر فعالیت‌های مستمر شورا در بانک مرکزی برنامه مهمی است که اجرا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز