خبرگزاری کار ایران

دیپلمات ارشد روس:

گزارش جدید آژانس بی‌اعتبار بودن ادعاهای غرب را اثبات می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۴

این دیپلمات روس با اشاره به گزارش آژانس انرژی اتمی که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد که این گزارش عدم انحراف هسته‌ای ایران را تائید کرده است.

یکی از دیپلمات‌های ارشد روس تاکید کرد که گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران، بی‌اعتبار بودن ادعاهای غرب درباره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را اثبات می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، این دیپلمات روس با اشاره به گزارش آژانس انرژی اتمی که روز گذشته منتشر شد، اعلام کرد که این گزارش عدم انحراف هسته‌ای ایران را تائید کرده است.

بنا بر این گزارش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود تاکید کرد که مدرکی مبنی بر انحراف برنامه هسته‌ای ایران از مسیر صلح‌آمیز وجود ندارد.

در این گزارش جدید که در اختیار اعضای آژانس قرار گرفته، آمده است که ایران در پیشبرد فعالیت‌های هسته‌ای خود پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

آژانس همچنین اعلام کرده است که ایران حدود 700 سانتریفیوژ «آی‌آر-2ام» و محفظه‌های خالی سانتریفیوژ در نطنز نصب کرده است. بر اساس این گزارش، شمار سانتریفیوژ‌های جدید نطنز در ماه فوریه 180 دستگاه بود.

آژانس همچنین اعلام کرده است که از فوریه سال 2012 میلادی فعالیت‌های گسترده‌ای در مکانی در داخل سایت پارچین صورت گرفته است و این پایگاه دچار تغییراتی شده است.

دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد همچنین در گزارش خود اعلام کرده است که ساخت رآکتور تحقیقاتی اراک نیز پیشرفت‌هایی داشته است و ایران محفظه اصلی رآکتور را به نیروگاه آب سنگین اراک منتقل کرده است.

در حالی که برخی قدرت‌های غربی ایران را به در پیش گرفتن برنامه نظامی هسته‌ای متهم می‌کنند، این کشور بارها بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز