خبرگزاری کار ایران

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه:

با ارز محلی هم می‌توان معامله کرد

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۳۸

ما توانستیم تابوی دلار را بشکنیم و این درحالی بود که کشورهای منطقه فکر می‌کردند تنها با دلار می‌توان معامله کرد اما نه تنها این توهم را شکستیم بلکه توانستیم ثابت کنیم که می‌توان سیستم مالی را به گونه‌ای تنظیم کرد که با ارزهای دیگر حتی ارز محلی معاملات را انجام داد.

ایلنا: معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه گفت: آنچه در سوریه می‌گذرد؛ نشان داده که جبهه استکبار و همراهان آن تمام توانایی خود را برای شکستن محور استکبار به کار بردند.


به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی عراقچی در جریان برگزاری نشستی با محور امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن اشاره به این نکته که مهم‌ترین شاخصه‌ای که سیاست خارجی ایفا کرده؛ ایجاد اختلاف سیاسی در محور مقاومت بوده است،گفت:محور مقاومت بزرگ‌ترین دستاورد سیاست خارجی بوده است که امتحان خود را براساس سیاسی و نظامی پس داده است.


وی ادامه داد: کشورهای عربی در جنگ‌هایی که تاکنون پشت سر گذاشته‌اند؛ همواره شکست خورده‌اند به جز سه جنگ اخیر که در غزه و لبنان شکل گرفته و با حضور جبهه مقاومت توانسته‌اند به پیروزی برسند.


عراقچی در ادامه با بیان اینکه شاخصه دوم موفقیت‌های سیاست خارجی مشروعیت‌سازی برای نظام به حساب می‌آید، تصریح کرد: کشوری که مشروعیت داشته باشد تهدید به حمله به آن کاهش می‌یابد. این چهره از نظام جمهوری اسلامی؛  با حضور در سازمان‌ها و کنفرانس‌های مختلف ازجمله سازمان همکاری اسلامی، سازمان کنفرانس اسلامی، جنبش عدم تعهد برای ایران ایجاد شده است و این نتیجه کار بلندمدت سیاست خارجی بوده است.


وی در ادامه گفت: در حوزه هسته‌ای کاری که جنبش عدم تعهد کرد، حق ایران را برای استفاده از انرژی صلح آمیز به رسمیت شناخت و این حرکت اجماع‌شکنی علیه آمریکا در عرصه بین‌المللی بود که امکان هرگونه تهدید را به حداقل می‌رساند.


وی در ادامه با تاکید بر این نکته که مواجهه دستگاه دیپلماسی ایران با مساله تحریم‌ها شاخصه سوم پیروزی دستگاه دیپلماسی دستگاه ایران به حساب می‌آید، اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی برای حفظ منافع اقتصادی تلاش بسیاری کرده و ما وقتی به موضوع تحریم‌ها می‌رسیم بحث امنیت به میان می‌آید که آن‌ها (غرب) به دنبال این هستند که از طریق تحریم‌ها رژیم را فرسوده کنند تا بتوانند مردم را بشکنند.


عراقچی یادآور شد: ما باید تحریم‌ها را بشکنیم نه اینکه آن را دور بزنیم. سیاست خارجه بعد از اعمال تحریم‌ها در یافتن بازار منابع و مکانیزم‌های جدید اقدامات بسیاری انجام داده و به خوبی عمل کرده است.


معاون آسیای وزارت امور خارجه با تاكید بر این نکته که می‌توان با ارزهای محلی ترتیبات تجاری را سامان داد، خاطرنشان کرد: ما توانستیم تابوی دلار را بشکنیم و این درحالی بود که کشورهای منطقه فکر می‌کردند تنها با دلار می‌توان معامله کرد اما نه تنها این توهم را شکستیم بلکه توانستیم ثابت کنیم که می‌توان سیستم مالی را به گونه‌ای تنظیم کرد که با ارزهای دیگر حتی ارز محلی معاملات را انجام داد.


وی در پایان با تاکید بر اینکه توانایی دفاعی ایران تحسین برانگیز است، افزود: پشتیبانی ملی، وحدت ملی، برگزاری انتخابات و تظاهرات‌هایی که به مناسبت‌های خاص برگزار می‌شود؛ همواره حافظ منافع نظام بوده است و تامین امنیت تنها با مسائل نظامی معنا پیدا نمی‌کند بلکه به عوامل مختلف ازجمله عوامل جغرافیایی، عوامل اقتصادی و عوامل سیاسی بستگی دارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز