خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع مجلس عالی عراق در کنفرانس وحدت اسلامی:

تنوع فرقه‌ها میان امت اسلامی نباید موجب اختلاف شود

کد خبر : ۴۱۳۴۵

رئیس مجلس عالی عراق تاکید کرد: ما معتقدیم فرقه‌ها برای ما نعمت هستند و تعدد آن‌ها نباید موجب اختلاف شود بلکه باید باعث تبادل اندیشه و رحمت باشد.

ایلنا: سید عمار حکیم(رئیس مجلسی عالی عراق) در کنفرانس وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت رسول(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت عنوان کرد: ما پیام این هفته را از امام خمینی و آیت‌اله خامنه‌ای گرفته‌ایم علاوه براین از پیگیری‌های آیت اله اراکی نیز کمال تشکر را داریم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، وی با بیان اینکه ما برای اجرای پروژه اسلام از رسول اکرم(ص) پیروی می‌کنیم، گفت: حضرت رسول(ص) یک مصلح و بهترین اسوه است برای کسانی که به روز آخرت ایمان دارند.
سیدعمار حکیم با تاکید براینکه باید از رسول اکرم(ص) پیروی کنیم، گفت: پیامبر ما از شرایطی که در عزلت اجتماعی قرار داشت به غار حرا می‌رفت و خدا را عبادت می‌کرد. در آن زمان مسلمانان افرادی منزوی بودند که رفته رفته تبدیل به سیلی از ایمان شدند.
وی با اشاره به اینکه زمان پیامبر؛ کسانی سعی در ایجاد تفرقه میان امت اسلامی داشتند، خاطرنشان کرد: فرقه‌ها برای ما نعمت هستند. متحد بودن رکن اصلی ما باید باشد اما بدون وجود تفاوت‌ها پیشرفت میسر نمی‌شود. ما معتقدیم تنوع در فرقه‌ها نه یک اختلاف بلکه نیاز واقعی است.
رئیس مجلس عالی عراق ادامه داد: فرقه‌ها به معنای تکثر فرقه‌ها است و اگر خدا می‌خواست می‌توانست از ابتدا ما را به فکر امت واحدی قرار دهد. بنابراین تعدد فرقه‌ها نباید موجب اختلاف شود بلکه باید باعث تبادل اندیشه و رحمت گردد.
وی با اشاره به اینکه اگر وجود فرقه‌ها تبدیل به تبعیض و ایجاد طبقه‌های اجتماعی بدون درک یکدیگر شود؛ خطرناک است، تصریح کرد: اینکه هر قومی خود را بر‌تر بداند اشتباه است. مردمی که متعصب به قومیت هستند از اسلام به دور بوده و برای تفرقه آمده‌اند. ما معتقدیم تفرقه‌ها یک مساله سیاسی و نه مذهبی است و عین دیکتاتوری خواهد بود چراکه گروهی را در گروه دیگر مسلط می‌کند.
عمار حکیم با تاکید براینکه بیداری اسلامی امروز نیاز به وحدت و هم بستگی بیشتر جریان‌های اسلامی دارد، اظهار داشت: امروز از سوریه هنوز خون می‌چکد. برای شکست سیاست آهن و آتش در سوریه باید به گفتمان صادقانه برگشت.
وی افزود: علاوه براین امروز ملت بحرین نیز در رنج هستند و باید رهبران آن به خواسته ملت اهمیت بدهند تا همبستگی به این کشور بازگردد چراکه ملت بحرین نشان داد در رفتار خود انضباط زیادی دارد.
رئیس مجلس عالی عراق با تاکید براینکه ما در عراق معتقدیم هیچ راهی چز گفتمان برای حل مسائل امروز وجود ندارد،  خاطرنشان کرد: عراقی‌ها فقط خود را دارند و براساس حقوق شهروندی برابر باید به وحدت چنگ بزنیم تا تفاهم در ملت عراق ایجاد شود جراکه این محور اساسی برای وحدت ملت اسلامی است.
وی در پایان ضمن تبریک پیروزی‌های ملت فلسطین یادآور شد: این پیروزی‌ها نشان از اهمیت همبشتگی امت اسلامی دارد و از همه کشورهای اسلامی می‌خواهیم که موضع خود را در برابر رژیم صهیونیستی متحد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز