خبرگزاری کار ایران

مهمانپرست:

حضور نظامیان خلیج فارس را نا امن می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۸۵

تحریمهای غرب علیه کشورمان و نیز همکاریهای امنیتی دو کشور در مقابله با پدیده تروریسم عمده ترین موضوعات مورد توجه رسانه های ترکیه بود که مهمانپرست به آنها پاسخ گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ذکر تواناییهای دفاعی کشورمان، حضور ایران در خلیج فارس را ضامن تامین امنیت منطقه خواند و ضمن مخالفت کشورمان با نظامی کردن این منطقه، حضور نظامیان خارجی را عامل نا امنی و تهدید کننده امنیت منطقه خلیج فارس دانست.


به گزارش ایلنا، رامین مهمانپرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه سفر به ترکیه، طی مصاحبه های مطبوعاتی اختصاصی با شبکه های تلویزیونی مستقر در استانبول از جمله سی ان ان ترک،‌شبکه 24،‌شبکه آ خبر و شبکه 14، ضمن تشریح مواضع و سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف به سئوالات آنها پاسخ داد.

روابط دو کشور ایران و ترکیه در ابعاد مختلف، استقرار موشکهای پاتریوت در ترکیه، گفتگوهای کشورمان با 1+5، وضعیت خاورمیانه بخصوص موضوع سوریه، تحریمهای غرب علیه کشورمان و نیز همکاریهای امنیتی دو کشور در مقابله با پدیده تروریسم عمده ترین موضوعات مورد توجه رسانه های ترکیه بود که مهمانپرست به آنها پاسخ گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ذکر تواناییهای دفاعی کشورمان، حضور جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را ضامن تامین امنیت این منطقه خواند و ضمن مخالفت کشورمان با نظامی کردن این منطقه، حضور نظامیان خارجی را عامل نا امنی و تهدید کننده امنیت منطقه خلیج فارس دانست.

مهمانپرست با اشاره به روابط ایران و ترکیه به مشترکات فراوان دو کشور در زمینه های تاریخی، مذهبی و فرهنگی و ضمن توجه به ارتباطات گسترده دو ملت، پیشرفت و سعادت ترکیه را پیشرفت ملت ایران عنوان کرد و آن را عامل تقویت پیوند های دو کشور و باعث خرسندی ملت ایران دانست.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز