خبرگزاری کار ایران

ظریف در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه مالزی

اقدام نظامی علیه سوریه موجب تشدید افراطی‌گری در منطقه می‌شود

کد خبر : ۱۰۱۴۶۵

کاربرد سلاح های شیمیایی هیچ توجیهی نداشته و کاملاً نادرست و محکوم است.

وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در تماس تلفنی با عنیفه، وزیر خارجه مالزی با اشاره به اینکه ایران خود بزرگترین قربانی سلاح های کشنده شیمایی بوده گفت: کاربرد سلاح های شیمیایی هیچ توجیهی نداشته و کاملاً نادرست و محکوم است.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف ضمن محکومیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه، بر ضرورت حل و فصل بحران در این کشور از طریق گفت‌وگو و راهکارهای سیاسی تاکید کرد و با بیان این که مداخله نظامی خارجی موجب پیچیده‌تر شدن بحران و تشدید بی‌ثباتی، تروریسم و افراطی‌گری در منطقه می‌شود، هرگونه اقدام نظامی احتمالی علیه ملت و دولت سوریه را نادرست دانست.

عنیفه، وزیر خارجه مالزی نیز با بیان این که منطقه خاورمیانه روزهای حساسی را طی می‌کند گفت کشورش به‌شدت نگران وضعیت کنونی منطقه بوده و با استفاده از تمام ظرفیت مالزی کوشیده در جهت کاهش تنش در این منطقه حساس اقدام کند.

او با اشاره به رایزنی‌هایی که با تمام اطراف بحران داشته به نامه اخیر خود به دبیرکل سازمان ملل اشاره کرد و گفت که کشورش خواهان اجلاس اضطراری کشورهای اسلامی جهت یافتن راهی فوری برای حل بحران سوریه شده زیرا باید اقدامی سریع برای حل مشکلات منطقه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز