خبرگزاری کار ایران

مرادی؛ نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش:

سابقه سیاسی سلطانی‌فر بر منصب وزارت ورزش سنگینی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۸۸

آقای سلطانی فر؛ آیا فقط فوتبال را ورزش می‌دانید؟/ آیا در زمان شما شاهد بی‌توجهی به پیشکسوت‌ها و خروج آن‌ها از کشور خواهیم بود؟/ برای مقابله با بی‌اخلاقی‌ها چه برنامه‌ای دارید؟/ برنامه شما برای گسترش ورزش مدارس چیست؟

ایلنا: مرادی(نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران) که در مخالفت با وزارت محمد سلطانی فر صحبت می‌کرد، ضمن تأکید بر اینکه خود از حامیان دکتر روحانی در کردستان بوده است، گفت: ما امیدوار بودیم که دولت توجه بیشتری به زوایای حضور اقوام و مناطق را مورد توجه قرار دهند و این حقوقی است که در قانون اساسی کشور نیز تبلور یافته است. قرار بود از ظرفیت‌های اقوام کرد و بلوچ در کابینه استفاده شود که نشد. اما امیدوار هستیم در سایر سطوح استفاده شود.

وی به وزیر پیشنهادی دولت جدید در حوزه وزارت ورزش اشاره کرد و ادامه داد: مخالفت من با حضور شما در پست وزارت هیچ منافاتی با توانایی‌هایتان در دیگر حوزه‌ها ندارد. مروری بر سوابق سیاسی شما از سال ۶۱ تا ۸۸ که در وزارت کشور حضور داشتید تا زمانی که در مرکز تحقیقات استراتژیک به پژوهش مشغول شدید، سایه سنگینی بر منصب وزارت ورزش و جوانان گسترانیده است.

این نماینده با بیان اینکه بیم این می‌رود که همچون زمان گذشته مانند مدیران قبلی از ورزش به عنوان پلکانی سهل و ممتنع برای کسب دیگر مناصب دولتی استفاده کنید. عنوان کرد: نظر شما برای حضور افراد سیاسی و غیرکار‌شناس که نتایج سوء بین‌المللی را برای ورزش ما داشته است، چیست؟ و این موضوع تا چه زمان ادامه خواهد داشت؟ چون همین مسئله سایه سنگینی بر هیئت‌های ورزشی بر استان‌ها انداخته و افرادی در این هیئت‌ها حضور دارند که از سابقه ورزشی برخوردار نیستند و سیاسی محسوب می‌شود.

مرادی سپس به طرح سؤال‌های خود از سلطانی فر پرداخت و اظهار داشت: سرانجام ورزش در نواحی مردم و روستایی در دوران مدیریت شما چه خواهد شد و چه برنامه‌ای برای برطرف کردن نابرابری زیرساخت‌ها و اعتبار در این نواحی دارید؟ چرا از سند توسعه که در دوره وزیر قبلی و وزرای گذشته مطرح بوده؛ در برنامه شما چیزی به چشم نمی‌خورد. همچنین پروژه‌های نیمه تمام در دوره شما چه خواهد شد؟

وی ادامه داد: شما در برنامه‌های خود عنوان می‌کنید در این دوران تکلیف باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را روشن خواهید کرد. آیا دغدغه ورزش کشور همین است؟ آیا فقط فوتبال را ورزش می‌دانید؟ برای پیشکسوت‌ها چه برنامه‌ای دارید؟ آیا در زمان شما شاهد بی‌توجهی به این افراد و گوشه‌نشینی و خروج آن‌ها از کشور خواهیم بود؟

این نماینده مخالف تصریح کرد: برای مقابله با بی‌اخلاقی‌ها، مواردی همچون دوپینگ و دیگر مسائل چه برنامه‌ای دارید؟ وضعیت ورزش در مدارس امر بسیار خطیری است، برنامه شما برای گسترش ورزش مدارس چیست؟ همچنین برای توسعه ورزش در میان معلولان و ورزش قهرمانی چه برنامه‌ای دارید؟ نقش بانوان در مدیریت ورزش چه خواهد شد؟

نماینده مردم سنندج در مجلس با بیان اینکه سهم جوانان در زمان شما چه خواهد بود، گفت: پس از ادغام وزارت ورزش و امور جوانان با یکدیگر سهم این قشر در وزارتخانه تنها در حد یک معاونت بوده است که در بحث مدیریت منفعل مانده و شما باید برنامه خود را برای گسترش این بخش عنوان کنید.

این نماینده همچنین از سلطانی فر درخصوص سازمان‌های مردم‌نهاد و ایجاد مراکز رسمی آشنایی جوانان برای ازدواج سؤال کرد و در پایان گفت: به عقیده من به عنوان عضو کوچک از این جمع؛ تیم آقای روحانی کارنامه قابل قبولی دارد. اما طی چند روز اخیر صلاحیت برخی از وزرای پیشنهادی زیر سؤال رفته که من باتوجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری درخصوص تعامل قوا و افراد برای پیشبرد اهداف از نمایندگان خواهش می‌کنم رای خود را بر حسب منافع ملی به صندوق‌ها بریزند و به مسائل سیاسی و جناحی توجه نکنند که تاریخ در این رابطه قضاوت خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز