خبرگزاری کار ایران

عبداللهی؛ نماینده موافق با وزیر پیشنهادی نفت:

زنگنه در هیچ دادگاهی محکوم نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۷۰

زنگنه کجا در دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور در دادگاهی صالحه داخلی محکوم شد؟/ امروز در زمانی که تحریم‌های سخت نفتی از سوی کشورهای غربی ضد کشورمان اعمال می‌شود نیاز به فردی داریم با تجربه باشد.

ایلنا: رضا عبداللهی در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت گفت: در یکی از استیضاحاتی که در مجلس حضور داشتند، اتهامی به یکی از وزرا زده شده مبنی بر اینکه از موقعیت و مقام خودش سوء‌استفاده کرده و برای فرزندش معافیت سربازی گرفته‌ ایشان در پاسخ اعلام کرد: من حتی پسری ندارم که برای او معافیت گرفته باشم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده ماه‌نشان و انگوران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زنگنه ۲۲ سال سابقه وزارت دارد، ۸ بار از مجلس شورای اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رای اعتماد گرفته آیا این دلیل بر صداقت و پاکدستی، توانمندی و کارآمدی ایشان هست یا نیست که امروز وی را متهم به فساد، دروغ و ناکارآمدی می‌کنیم که این انصاف نیست.

وی ادامه داد: یک وزیر چند بار می‌تواند از دست مجلس در برود که این کار برای زنگنه ۸ بار اتفاق افتاده است.

عبداللهی تصریح کرد: فردی که ۲۲ سال خدمت کرده و از خانواده خود دور بوده امروز اتهاماتی بر آن وارد می‌شود که در هیچ دادگاهی ثابت نشده، زنگنه ۸ سال در هیچ وزارتخانه‌ای نبوده پس چرا در هیچ محکمه‌ای حضور پیدا نکرده و کسی سراغ او نرفته. اما در زمان رای اعتماد مباحثی مطرح می‌شود که به دور از اخلاق اسلامی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: در مواقعی حساس بحث‌های پیچیده‌ای را در نطق باز می‌کنیم و بعدش بیا درستش کن. و همه تریبون‌ها هم به آن گوش می‌دهند این چه بحثی است که ما مطرح می‌کنیم، زنگنه کجا در دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور در دادگاهی صالحه داخلی محکوم شد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه من با عدد و رقم آشنا هستم و ۲۶ سال است در مجلس حضور دارم و تمام رد بودجه‌ها را کامل دارم، ادامه داد: نمایندگان و ملت ایران باید بیشتر در مورد حیف و میل‌ها توجه کنند.

وی افزود: زمانی من به دیدار هاشمی شاهرودی در زمان ریاست وی در قوه قضاییه رفتم و گفتم در داستان حیف و میل‌ها دو کفه ترازو داریم یک حیف‌ها و یک میل‌ها. به دلیل کاهش ضریب بهره‌وری که از اول انقلاب به نسبت ۶۵/۱ تبدیل به ۶۵ درصد شده اگر تولید ناخالص کشور ۴۰۰ میلیارد دلار در نظر گرفته شود، و اگر این مقدار را ۶۵/۶ در نظر بگیریم، باید ۶۵/۱ می‌شد که معادلی برابر با ۱۰۰۰ میلیارد است که ۵/۲ برابر می‌شود و با بررسی‌ها مشخص شد ۶۰۰ میلیارد دلارش نیست که نشان می‌داد حیف شده و کسی دنبالش نرفته است.

عبداللهی تصریح کرد: همه دنبال میل‌ها هستیم کسی آن‌ها را هم تایید نمی‌کند کسی که اختلاس می‌کند باید برخورد قاطعی با آن شود و بگذاریمش سینه دیوار.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث حیف و می‌ل‌ها ۹۹ درصد بحث حیف است و یک درصد بحث می‌ل‌ها. روسای بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و وزارت اطلاعات گزارش دهند که چقدر توانسته‌اند با اختلاس و می‌ل‌ها برخورد کنند و معرفی کنند که چه کسانی برده و چه مقدار برده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه توتال از افتخارات دوران وزارت زنگنه است، بیان کرد: در قرارداد توتال فاز ۲ و ۳ با دو میلیارد دلار بسته شد، اما الان‌‌ همان قرارداد با ۶ میلیارد دلار بسته می‌شود.

عبداللهی تصریح کرد: در بحث فتنه زنگنه می‌گوید من نبودم از زمانی که مقام معظم رهبری اعلام کردند او کنار کشیده بله او در ستاد موسوی بوده آیا احمدی‌نژاد که در دوران ریاست‌جمهوری خود ۱۱ روز خانه‌نشین شد و دولتش یک نفر رفت اعتراض کند و استعفا دهد که چرا این کار را کرده.

وی با بیان اینکه در نقدهای خود باید منصف باشیم، ادامه داد: از کسی پرسیدم اصول‌ دین چند تاست؟ گفت ۶ تا. گفتم ما که شنیده‌ایم 5 تا اما او گفت ششمین اصل انصاف است، کسانی که حکم محکومیت قضایی ندارند، اصل از برائت دارند و نباید موضوع را دنبال کنیم و برویم و بگوییم تو باید قسم بخوری.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زنگنه می‌گوید من قسم خوردم در آن جلسه حضور نداشتم. فرض کنیم یادش رفته در آن جلسه نبوده. چه اشکالی دارد اینقدر سخت بگیریم و مته به خشخاش بگذاریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه زنگنه نیازی به وزارت ندارد، گفت: اگر پست وزارت برای زنگنه هوس هم بوده باشد، او ۲۲ سال آن را تجربه کرده است. امروز در زمانی که تحریم‌های سخت نفتی از سوی کشورهای غربی ضد کشورمان اعمال می‌شود نیاز به فردی داریم با تجربه باشد.

وی به بحث‌های فتنه نیز اشاره کرد و گفت: در ستاد موسوی بودن جرم تلقی نمی‌شود و باید به خانه نشین شدن 11 روزه احمدی نژاد اشاره کرد که در آن زمان هیچیک از وزرا و دیگران به کار او اعتراضی نکردند.

عبداللهی گفت: کسانی که محکومیت قضایی ندارند اصل بر برائت است و در ادامه خطاب به توکلی به جلسه مشترکشان با رهبری اشاره کرد که در آن جلسه رهبری گفته بودند سخت نگیرید که دنیا بر شما سخت خواهد گرفت.

عبدالهی گفت: در شرایط کنونی زنگنه بهترین گزینه برای وزارت نفت است و ما باید درآمدهای کم شده در عرصه نفت را جبران کنیم. که با وجود ایشان چنین امری محقق می شود.

در پایان عبدالهی به چهره جهانی زنگنه اشاره کرد و گفت: زنگنه یکی از چهره‌های شاخص اپک است. و این وجهه بسیار در فعالیتهای ایشان تاثیرگذار خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز