خبرگزاری کار ایران

سارمی؛ نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مجلس نمی‌پذیرد وزیری بگوید من مسئول ایجاد اشتغال نیستم

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۳۲

هرچند میانگین تجربه و تخصص وزیر پیشنهادی صلاحیت وی را برای حضور در این وزارتخانه تایید می‌کند اما ایشان نزدیک به ۳۰ سال در حوزه‌های امنیتی، اخلاقی، دانشگاهی فعالیت داشته‌اند و معلوم نیست که چگونه می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند.

ایلنا: سارمی (نماینده مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با بیان اینکه بعداز ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه سال پیش اهمیت این وزارتخانه دو چندان شده است، گفت: دراین وزارتخانه نیاز به حضور وزیری داریم که مسلط به حوزه‌های آموزشی، ‌اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ادارات کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هر شهرستان شامل چهار اداره کل است، گفت: مسائل مربوط به تامین اجتماعی شستا، ‌ساماندهی نیروی کار، ارائه آموزش و خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی تنها بخشی از وظایف وزارتخانه ادغام شده تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: هرچند میانگین تجربه و تخصص وزیر پیشنهادی صلاحیت وی را برای حضور در این وزارتخانه تایید می‌کند اما ایشان نزدیک به ۳۰ سال در حوزه‌های امنیتی، اخلاقی، دانشگاهی فعالیت داشته‌اند و معلوم نیست که چگونه می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه هدایت وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستلزم آشنایی به علوم اقتصادی، ‌اجتماعی و حقوقی است، گفت: هرچند آقای ربیعی با برخورداری از بینش جامع‌شناسی و استراتژیک می‌تواند از عهده این مسئولیت بربیاید اما ایشان به عنوان یک چهره فعال سیاس چه تضمینی ارائه خواهند کرد که وزارتخانه ایشان به تصمیمات سیاسی آغشته نشود.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های کاری علی ربیعی گفت: در میان برنامه‌های ارائه شده از ایشان؛ نکات قابل توجهی است ازجمله موضوع بیکاری است.

وی با بیان اینکه در برنامه‌های پیشنهادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع بیکاری به عنوان اولین چالش ذکر شده است، گفت: تنظیم روابط‌ها و سیاست نیروی انسانی مستلزم حمایت از افراد شاغل و بیکار است اما در رئوس برنامه‌های آقای ربیعی تنها به یک مورد درخصوص حمایت از افراد بیکار اشاره شده و ۱۳ مورد دیگر به افراد شاغل اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه وزارت کار اگر قرار باشد تنها به افراد شاغل ارائه خدمت کند؛ باید شاهد ایجاد نوعی سردرگمی برای افراد بیکار جامعه باشیم، گفت¨امروز حتی ادارات کار مراجعه افراد بیکار را نمی‌پذیرد و این افراد باید به دفا‌تر کاریابی بخش خصوصی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه یک بیکار برای یافتن کار ناگزیر به حضور در چندین دفتر کاریابی بخش خصوصی است، گفت: این مساله باعث سرگردانی چنین افرادی می‌شود.

وی از آقای ربیعی خواست مدل اجرایی کوتاه مدت و بلندمدت خود درخصوص مقابله با معضل بیکاری را ارایه کند.

سارمی گفت: گفتن اینکه تلاش خواهم کرد به تنهایی کافی نیست و نمایندگان مجلس نمی‌توانند بپذیرند که وزیری بگوید من مسئول ایجاد اشتغال کشور نیستم.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص حمایت از سیاست خوداشتغالی گفت: ایشان به عنوان منتقد سیاست پرداخت تسهیلات نقدی به بیکاران(بنگاه‌های زودبازده) چگونه می‌خواهند از بیکاران بدهکار بانکی و افراد خوداشتغال حمایت کنند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات برخی بیمه‌شدگان بازنشسته گفت: ‌به عنوان مثال درحال حاضر صندوق بازنشستگان فولاد برای ارائه خدمات به افراد تحت پوشش خود با مشکلاتی مواجه است به طوری که در قانون بودجه ۹۱ و ۹۲ به این موضوع اشاره شده است.

سارمی افزود: هرچند امکان حل این مشکل بعداز ۳ ماه یا ۶ ماه وجود ندارد اما وزیر کار باید در این خصوص برنامه کاری و ضرب‌العجل خود را مشخص کند زیرا افراد تحت پوشش این صندوق نمی‌توانند بدون حقوق به زندگی خود ادامه دهند.

وی همچنین درخصوص حوزه آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی دیگر از مسئولیت‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این وزارتخانه در انجام این بخش از وظایف خود ناتوان و ناقص است چنانچه قادر به پذیرش مددجویان مراجعه کننده نیست.

وی افزود: ‌انتظار داریم آقای ربیعی پاسخ دهد که چگونه می‌خواهد در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این گروه از افراد جامعه که تعداد آن‌ها نیز کم نیست؛ ارائه خدمت کند؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز