خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ارومیه در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان:

بیمارستان‌های تامین اجتماعی با خون‌بهای کارگران ساخته شده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۱۵

بحث بهداشت درمان بازی کردن با جان انسان‌ها است و اگر یک نفر نتواند در این زمینه موثر باشد؛ جان هزاران نفر به خطر می‌افتد/ چه شده که برخی برای معالجه بیماری‌شان میلیارد‌ها تومان هزینه خرج می‌کنند و نتیجه‌ای نمی‌گیرند/ این وزیر هیچ دخالتی در جریان فتنه نداشته است.

ایلنا: نماینده مردم ارومیه با انتقاد از برخورد نمایندگان و دعوت وی به سکوت گفت: این گونه که نمایندگان به من می‌گویند تمامش کن فکر کنم این وزارتخانه می‌خواهد با خون میلیون‌ها نفر بازی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، "نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه در مجلس در ابتدای نطق خود در مخالفت با وزارت دکتر هاشمی اظهار داشت: آقایان نماینده آیا اگر ایشان یک وزیر مستضعف بود؛ از وی حمایت می‌کردید. شما به خاطر پول از ایشان حمایت می‌کنید.

وی ادامه داد: بحث بهداشت درمان بازی کردن با جان انسان‌ها است و اگر یک نفر نتواند در این زمینه موثر باشد جان هزاران نفر به خطر می‌افتد. چه شده است که برخی برای معالجه بیماریشان میلیارد‌ها تومان هزینه خرج می‌کنند و نتیجه‌ای نمی‌گیرند؟

این نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی خاطرنشان کرد: هر اشتباهی خواسته یا ناخواسته در عرصه بهداشت و درمان می‌تواند آثار جبران ناپذیری داشته باشد.

قاضی‌پور با بیان اینکه من عضو فراکسیون کارگری هستم و همواره دغدغه حقوق مردم مستضعف را دارم، گفت: تمام نمایندگانی که در مجلس حضور دارند به رای مردم بخاطر اسلام و قرآن در مجلس حضور یافتند و من به همه آن‌ها احترام می‌گذارم و اگر بی‌احترامی به آن‌ها کردم از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. این وزیر هیچ دخالتی در جریان فتنه نداشته است اما مواردی است که باید به آنها پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان هیچ اشاره‌ای به بند ۷ مبنی بر نظارت و کنترل برنامه موسسات بهداشت و درمانی در بخش خصوصی نداشته است، تصریح کرد: درست است که بسیاری از افراد از من خواسته‌اند که مواردی را نسبت به آقای وزیر نگویم اما شایعاتی وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود. برای مثال طبق قانون باید لیست اموال آقای قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی به قوه قضاییه اعلام شود.

این نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی گفت: آقای هاشمی باید بگوید که چگونه در مدت زمان کوتاه توانسته است آن قدر دارایی و ثروت داشته باشد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی باید نسبت به توزیع عادلانه منابع و امکانات درمانی از قبیل دستگاه‌های‌ام آر‌ای، ‌سی تی اسکن و آزمایشگاه‌ها توضیح بدهد که آیا فقط قرار است این امکانات در شهر تهران و کلانشهر‌ها باشد؟ آیا مردم برای زدن یک آمپول باید به شهر‌ها بیایند؟ آیا برنامه‌ای برای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در شهرهای کوچک روستا‌ها دارید؟ آیا قرار است در روستا‌ها پزشک و پرستار وجود داشته باشد.

قاضی‌پور با بیان اینکه وزیر پیشنهادی در بخش تهیه دارو و توجه به تولیدات داروی داخلی چه برنامه‌ای دارد، گفت: ‌همه وزرا اشاره‌ای به راه‌اندازی کمیته درمان و بهداشت داشته‌اند، برنامه شما چیست؟ آیا مشکل با این کمیته حل می‌شود؟ در برخورد با تخلفات بیمارستان‌های خصوصی چه برخوردی خواهید داشت؟ آیا برای شکایت افرادی که جان خود را در بیمارستان‌ها از دست می‌دهند، برنامه‌ای دارید؟

این نماینده مخالفت از وزیر خواست تا درباره برنامه عملیاتی‌اش نسبت به بخش درمان تامین اجتماعی نیز پاسخگو باشد. وی افزود: بیمارستان‌های تامین اجتماعی با خون‌بهای کارگران ساخته شده است. برنامه شما برای این بیمارستان‌ها چیست؟

قاضی‌پور خطاب به نمایندگان موافق با کابینه گفت‌: اینگونه که این افراد به من می‌گویند؛ تمامش کن فکر کنم این وزارتخانه می‌خواهد با خون میلیون‌ها نفر بازی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز