خبرگزاری کار ایران

پورابراهیمی:

تخلف دولت از قانون بسیاری از طرح ها را با مشکل مواجه كرد

کد خبر : ۸۲۳۵۵

وقتی لایحه بودجه دیر به مجلس تقدیم شود بررسی، تصویب و اجرای آن نیز با تأخیر مواجه خواهد شد که این یعنی رسیدن اقتصاد کشور به بن بست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما در مقابل کار انجام شده از سوی دولت قرار گرفته ایم، گفت: بحث سر این است که دولت ضوابط نظام بودجه ریزی در کشور را رعایت نکرده و این امر خود مشکلات متعددی را برای پروژه ها در خصوص تأمین اعتباراتشان به وجود آورده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز، با بیان اینکه دولت موظف است هر ساله در ۱۵ آذرماه لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند، گفت:تخلف از قانون از سوی دولت بسیاری از طرح ها را با مشکلات عدیده رو به رو کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که دولت دهم در تمامی دوره های ریاست جمهوری تخلف در ارائه لایحه بودجه به مجلس داشته تصریح کرد: وقتی لایحه بودجه دیر به مجلس تقدیم شود بررسی، تصویب و اجرای آن نیز با تأخیر مواجه خواهد شد که این یعنی رسیدن اقتصاد کشور به بن بست.

وی ادامه داد: برای جذب اعتبارات عمرانی نیاز است که بودجه ریزی در کشور در زمان معین انجام شده و در صورت تأخیر آن زمان هم در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه طرح قانونی دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور می تواند به جذب اعتبارات عمرانی کمک کند افزود: در صورت تصویب دو فوریت طرح فوق جذب اعتبارات را با مهلت مشخص صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای طرح های در سال ۹۱ گفت: به علت تأخیر در ارائه لایحه بودجه به مجلس مشکلات طرح های عمرانی همچنان پابرجاست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: با توجه به تأخیرهای دولت نهم و دهم در لایحه بودجه باید بررسی ها در خصوص طرح های عمرانی و چگونگی جذب اعتبارات با در نظر گرفتن زمان تأخیر صورت بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز