خبرگزاری کار ایران

یحیی‌زاده در گفت‌و‌گو با ایلنا:

وضعیت پولی و ارزی کشور رضایت بخش نیست

asdasd

دولت در چند روز آینده به سمت تک نرخی عرضه کردن ارز حرکت خواهد کرد/دولت با مدیریت صحیح و علمی جلوی ناملایمات ارزی را بگیرد/ دلیل اصلی افزایش ارز در کشور عدم دقت متولیان ارز در مسائل ارزی کشور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که در رابطه با ارز مملکت واقیعت دارد این است که متاسفانه وضعیت ما در بخش پولی و ارزی به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با بمب ارزی احمدی‌نژاد در مهرماه گفت: باید از صاحب تعبیر بمب ارزی سوال کرد که تفسیرش از تعبیر بمب ارزی چیست؟

وی افزود: آنچه که در رابطه با ارز مملکت واقیعت دارد این است که متاسفانه وضعیت ما در بخش پولی و ارزی به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بخشی از این ناخوشایندی و ضعف و اشکالات به ضعف‌های درون سیستم و مدیریتی خودمان بر می‌گردد چرا که ما می‌توانستیم با تدبیر بهتر و مدیریت صحیح‌تر و دقیق‌تر و علمی‌تر جلوی برخی از ناملایمات بوجود آمده در عرضه ارز کشور را بگیریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به جلسات اخیر نمایندگان مجلس با نمایندگان دولت گفت: در چند جلسه اخیر مجلس با نمایندگان دولت متوجه شده‌ایم که دلیل اصلی افزایش قیمت ارز در کشور عدم دقت متولیان ارز در مسائل ارزی کشور است.

وی با بیان اینکه مسئول تنظیم اقتصاد کشور وزیر اقتصاد است و باید پاسخگوی اخلال‌های بوجود آمده در کشور باشد، تصریح کرد: درقوانین ارزی ایران مسئول تنظیم ارز در کشور رئیس بانک مرکزی است که باید در این زمینه ساختار‌ها تغییر پیدا کند ویا ساختار جدیدی تبیین و روشنگری و شفاف سازی‌های در این زمینه انجام پذیرد تا برنامه ریزی‌های ارزی دقیق تردر کشور انجام شود.

یحیی‌زاده در ادامه به عدم حضور رئیس بانک مرکزی در جلسات مجلس و دولت اشاره و خاطر نشان کرد: عدم حضور رئیس بانک مرکزی در جلسات دولت و نمایندگان مجلس ذهنیت‌هایی را میان نمایندگان و مردم ایجاد می‌کند که رییس جمهور اجازه نمی‌دهد بهمنی در جلسات نمایندگان و دولت حاضر شود و بهتر است که بهمنی در جلسات میان نمایندگان و دولت حضور یابد و در این زمینه مسائلی که مربوط به وی می‌شود توضیحاتی را ارائه می‌کرد.

وی گفت: کنار کشیدن بانک مرکزی دربحث‌های اصلی مربوط به ارز اصلا شایسته مدیریت اقتصاد و ارز کشور نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی خاطر نشان کرد: به هر حال در طول این دو ماه صحبت‌ها و طرحهای مختلفی در رابطه با ارز همچون طرح‌های ثبات بانکی، بازار بین بانکی و بورس ارزمطرح شده است و تا در زمینه ارزی اقداماتی محقق نشده نباید مواردی را بیان کنیم چرا که تاثیرات منفی در قیمت ارز ایجاد خواهد کرد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بهتر است تصمیمات مناسبی که در زمینه ارزی اتخاذ کرده است را هرچه زود‌تر به مرحله اجرا بگذارد.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس در رابطه با سه قیمتی شدن نرخ ارز نیز گفت: هر زمان که بازار ارز به سمت چند نرخی سوق داده شود زمینه برای رانت اقتصادی فراهم خواهد شد.

نماینده تفت و میبد در خانه ملت با بیان این مطلب که به نظر من در تفکر اصلی مسئولان اقتصادی کشور اصلا این مسئله که ارز باید چند نرخی در کشور عرضه شود نمی‌گنجد، گفت: دولت در چند روز آینده به سمت تک نرخی عرضه کردن ارز حرکت خواهد کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز