خبرگزاری کار ایران

الیاس نادران خطاب به وزیر اقتصاد:

بمب ارزی شما حکایت بمب عباس میرزا را داشت

asdasd

بمب ارزی تركیده، منتها در داخل تركیده و حكایت بمب عباس میرزا را دارد. مسوولیت امروز بازار ایران با چه كسی است؟ گشایش ارزی چه زمانی اتفاق می افتد؟ تدبیر دولت برای خروج از وضعیت چیست؟

الیاس نادران خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بهتر از همه چیز را به گردن دشمن و تحریم‌ها نیندازیم. سوء مدیریت بازار ارز را به این روز انداخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین جلسه سوال از وزیر اقتصاد و دارایی در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. در این جلسه، الیاس نادران به عنوان طراح سوال که به گفته علی لاریجانی برای دومین به قرائت کامل سوال خود می‌پرداخت، طی نطقی تمام وزراء دولت حتی رئیس جمهور را بر اساس اصل ۱۳۷ قانون اساسی پاسخگوی مصوبات هیئت دولت دانست. وی همچنین به خبری که اسفند ماه سال گذشته در پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر شده بود، اشاره کرده و خواستار پاسخگویی وزیر اقتصاد در برابر ادعای «گشایش ارزی» شد.

نادران در خصوص پاسخگویی وزیر اقتصاد در مجلس افزود: سال گذشته در پایگاه اطلاع رسانی دولت خبری منتشر شد مبنی بر اینکه گشایشی در بازار ارز اتفاق خواهد افتاد که در این خصوص دولت باید پاسخ دقیقی به مردم می‌داد.

وی خطاب به وزیر اقتصاد ادامه داد: زمانی که دولت را با ۲۶ میلیارد دلار درآمد ارز نفتی تحویل می‌گرفتید نباید می‌گذاشتید که امروز این درآمد ارز نفتی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار باشد.

وی همچنین ضمن اشاره سیستم مدیریتی برونی که از سال قبل وعده آن داده شده بود، تصریح کرد: بر اساس اصل ۱۳۷ قانون اساسی اگر مصوبه‌ای در هیئت دولت به تصویب برسد حتی اگر به حوزهٔ اقتصادی مربوط نباشد، همه وزرا و حتی رییس جمهور به صورت تضامنی پاسخگو هستند. خبری که پیش‌تر ذکر کردم در کجا به تصویب رسیده است؟ آیا این خبر که «سیستم مدیریتی برونی دولت تا زمانی که بازار ارز به تعادل برسد به بحران پیش آمده رسیدگی خواهد کرد» در پایگاه اطلاع رسانی دولت منتشر نشده است؟

وی افزود: لجاجت مدیریت اجرایی کشور منجر به این نابسامانی در بازار ارز شده است

نادران در ادامه وزیر اقتصاد را مسبب اصلی نابسامانی وضعیت بازار ارز دانست و اظهار داشت: اگر نمی‌توانید به درستی وضعیت اقتصادی را سامان دهید بگویید تا استیضاح یا عدم کفایت دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وزیر اقتصاد چگونه خود را ملزم به ارائه گزارش در مقابل رهبری می‌داند، اما در مجلس پاسخگو نیست؟

شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد و دارایی اظهارات خود را مبتنی بر موارد قانونی  دانست و افزود: بر اساس قوانینی که به تصویب رسیده است آیا وزیر اقتصاد باید پاسخگوی بحران به وجود آمده باشد؟ وظایف یک وزیر را کدام مرجع تعیین می‌کند؟ وظیفه تعیین وظایف وزیر تنها به عهده قانون است.

وی ادامه داد: بنده می‌پذیرم که مسئله ارزی اقتصادی است. آیا امور کشاورزی، بورس و معادن اقتصادی نیست؟ چرا وزیر اقتصاد و دارایی در این حوزه‌ها پاسخگو نیست؟ اختیارات امور ارزی کشور آیا به عهده رئیس بانک مرکزی نیست؟

به گفته حسینی، با استناد به برنامه پنجم توسعه، سوال از وزیر اقتصادی در حیطه امور ارزی، وجه قانونی ندارد.

نادران در پاسخ به شمس الدین حسینی مطرح کرد: بمب ارزی ترکیده، منتها در داخل ترکیده و حکایت بمب عباس میرزا را دارد. مسوولیت امروز بازار ایران با چه کسی است؟ گشایش ارزی چه زمانی اتفاق می‌افتد؟ تدبیر دولت برای خروج از وضعیت چیست؟ بهتر از همه چیز را به گردن دشمن و تحریم‌ها نیندازیم. سوء مدیریت بازار ارز را به این روز انداخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز