خبرگزاری کار ایران

مقتدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛

کمک‌های مالی به سازمان فنی حرفه‌ای به خزانه واریز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۰۹

ما باید به نحوه شایسته نیازهای نیروی انسانی فنی و حرفه‌ای را برآورده کنیم چرا که در زمینه نیروی فنی و حرفه‌ای با کمبود متخصصان مواجه هستیم و باید تدابیر لازم برای اینده اتخاذ شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما باید به نحوه شایسته نیازهای نیروی انسانی فنی و حرفه‌ای را برآورده کنیم چرا که در زمینه نیروی فنی و حرفه‌ای با کمبود متخصصان مواجه هستیم و باید تدابیر لازم برای اینده اتخاذ شود.

عباس مقتدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با نشست امروز اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با رئیس و معاونین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: از موضوعاتی که در کمیسیون آموزش مطرح شده است و به نتیجه نیز رسید تصویب لایحه مجوز کمک‌های نقدی و غیر نقدی به سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای کشور بوده است.

وی در ادامه افزود: این لایحه به کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع داده شده است که با حضور مسولان و اعضای کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد:  لایحه مجوز کمک‌های نقدی و غیر نقدی به سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای کشور با یکی از اصول قانون اساسی مغایرت دارد كه با انجام اصلاحات مورد نیاز نهایتا به گونه‌ای تصویب شد که این اشکال قانون رفع شود و بر این اساس لایحه هدایا و کمک‌های نقدی و غیر نقدی به سازمان حرفه‌ای کشور به تصویب برسد.

وی افزود: مقرر شد کمک‌های مالی به سازمان فنی حرفه‌ای به خزانه واریز شود و ۱۰۰ در صد این وجوه واریز شده به خزانه در اختیار آن سازمان قرار گیرد و در جهت گسترش تقویت فعالیت‌های سازمان مورد استفاده قرار گیرد.

مقتدایی در ادامه بیان کرد: در بخش دیگری از جلسه امروز رئیس سازمان فنی و حر فه‌ای کشور و مسوولان آموزشی این سازمان گزارش اماری از عملکرد‌ها و نیاز‌ها و نقاط قوت و ضعف آموزش فنی و حرفه‌ای را به اعضای کمیسیون گزارش کردند. تا کمیسیون در این خصوص تصمیمات و حمایت‌های لازم به ویژه در بودجه نود دو به عمل آورد.

سخنگوی کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس گفت محور عمده مباحث تاکید به نقش جایگاه اموزش فنی و حرفه‌ای و ضرورت تربیت متخصصان بود که توانمندی حرفه‌ای با توجه به نیاز فنی حرفه‌ای کشور داشته باشیم.

وی افزود: تاکید اعضا بر این نکته بود که ما در تربیت نیروی فنی و حرفه‌ای کمتر توجه لازم داشته‌ایم و امروز نیاز به این افراد در کارگاه‌ها به وجود امده است.
مقتدایی در پایان خاطر نشان کرد: ما باید به نحوه شایسته نیازهای نیروی انسانی فنی و حرفه‌ای را برآورده کنیم چرا که در زمینه نیروی فنی و حرفه‌ای با کمبود متخصصان مواجه هستیم و باید تدابیر لازم برای اینده اتخاذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز