خبرگزاری کار ایران

احمدی در تذكر شفاهی؛

نرخ بیکاری در برخی استان‌ها از متوسط ملی بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۸۰

نرخ بیکاری در استان ایلام به طرز غیرقابل تاملی بالا است/ هرم بیکاری به سمت فارغ التحصیلان دانشگاهی درحال افزایش است/ در ماه های پایانی سال باید تنظیم بازار کالاهای اساسی در دستور کار قرار گیرد.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: نظام بانکی باید در ماه های پایانی سال با اعطای تسهیلات کم بهره و توجه به مشاغل خانگی تلاش برای رشد مناطق محروم را در دستور کار خود قرار دهد چرا كه نرخ بیکاری در برخی از استان ها از متوسط ملی به مراتب بیشتر است.

علی محمد احمدی در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با استناد به اصل ۱۴۸ قانون اساسی، ماده ۱۸۰ برنامه پنجم توسعه کشور و ماده ۴۳ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور گفت: در این مواد به صراحت بر بحث توازن منطقه ای، محرومیت زدایی و توجه به استان های غیربرخوردار تاکید شده است.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: متاسفانه در عمل هیچ توجهی به این مواد نمی شود و فاصله استان های برخوردار با استان های محروم در حال افزایش است که بر این اساس به دولت پیشنهاد می کنم تا در سال اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای به استان های محروم و غیربرخوردار داشته باشد.

وی با بیان اینکه نظام بانکی باید در ماه های پایانی سال با اعطای تسهیلات کم بهره و توجه به مشاغل خانگی تلاش برای رشد مناطق محروم را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: همچنین نرخ بیکاری در برخی از استان ها از متوسط ملی به مراتب بیشتر است.

احمدی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در استان ایلام به طرز غیرقابل تاملی بالا است به گونه ای که هرم بیکاری به سمت فارغ التحصیلان دانشگاهی درحال افزایش است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در ماه های پایانی سال باید تنظیم بازار کالاهای اساسی در دستور کار قرار گیرد و تمهیداتی اندیشیده شود تا در این ماه ها به نابسامانی در بازار و فشار بر اقشار کم درآمد نینجامد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز