خبرگزاری کار ایران

امامی در تذکر شفاهی:

تولید در کجای برنامه‌های حمایتی وزارت صنعت و معدن قرار دارد؟

کد خبر : ۳۷۵۵۶

کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم پرداخت حقوق و مزایا محروم هستند/ واحدهای تولیدی امروز قادر نیستند، سر رسید تسهیلات را تهیه نمایند/ امروزه واحدهای تولیدی در شرایط بحرانی بسر می برند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امروز واحدهای تولیدی در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، نوسانات نرخ ارز و افزایش نرخ تسهیلات بانکی، با افزایش بهای تمام شده رو به رو و با کاهش جدی تولید و عدم فروش مناسب رو به رو هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، عیسی امامی در نشست علنی صبح  امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: آقای وزیر نگرانی اول من مربوط به نارضایتی کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم پرداخت حقوق و مزایا علی رغم گذشت چند ماه از ادغام دو وزارتخانه صنعت و بازرگانی می شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: جناب آقای وزیر همان طور که اطلاع دارید به فرموده مقام معظم رهبری، امسال سال حمایت از تولید ملی است و بستر رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیز تلاش و اهتمام ویژه در حمایت از تولید است.

امامی با انتقاد از وضعیت حمایت از تولید گفت: چه اقدام مؤثری برای حمایت از تولید گرفته شده است؟

وی گفت: امروز واحدهای تولیدی در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، نوسانات نرخ ارز و افزایش نرخ تسهیلات بانکی، با افزایش بهای تمام شده رو به رو و با کاهش جدی تولید و عدم فروش مناسب رو به رو هستند.

امامی تصریح کرد: واحدهای تولیدی امروز قادر نیستند، سر رسید تسهیلات را تهیه نمایند و از طرف دیگر سیستم بانکی نیز به دلیل کاهش نقدینگی از ارائه تسهیلات و همراهی در انجام سرمایه در گردش، از انجام وظایف خود در این زمینه باز مانده اند.

وی افزود: یکی از این واحدهای تولیدی که شرایط بحرانی دارد، با توجه به شرایط که دارند به عنوان یکی از بزرگ ترین واحدها در مصرف سوخت، قرار گرفته اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی این واحدها را فرسوده بودن خط تولید و افزایش هزینه تعمیر ماشین آلات توصیف و تصریح کرد: کمبود نقدینگی، نوسانات نرخ ارز و عدم امکان واردات قطعات ماشین آلات تولیدی از مشکلات پیش روی تولید است که وزیر باید به آنها اهتمام ویژه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز