خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با ایلنا:

فسخ قرارداد ۵ میلیارد دلاری پارس جنوبی را بررسی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۸۹

الان سرمایه گذار ما چین است چراکه سرمایه گذاران داخلی متاسفانه برای سرمایه گذاری ورود نمی‌کنند/در خصوص مبلغ قراردادهای پارس جنوبی اطلاع دقیقی نداریم.

حجت الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در خصوص فسخ قرارداد ۵ میلیارد دلاری چینی‌ها در پارس جنوبی گفت: قراردادی با شرکت چینی در پارس جنوبی فاز یازده داشتیم که چین قرار بود در آن ورود کند که هنوز به توافق کلی نرسیده‌اند.

موسوی‌نژاد در همین راستا به خبرنگار پارلمانی ایلنا گفت: چینی‌ها در خصوص این قرارداد با ایران به توافق نرسیده‌اند اما مبلغ این قرارداد را نمی‌دانیم و اینکه آیا این قرارداد فسخ شده است یا در کلیات به توافقی نرسیده‌اند.

وی در خصوص خبری مبنی بر فسخ قرارداد ۵ ملیارد دلاری چین در پارس جنوبی تاکید کرد: ‌ در خصوص مبلغ قراردادهای پارس جنوبی اطلاع دقیقی نداریم اما اگر صحت مبلغ قرارداد و یا فسخ شدن آن، تایید شود، قطعا در کمیسیون انرژی بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

نماینده دشتستان در مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: ‌ اخیرا وزیر نفت نشستی داشتند و در این زمینه که چینی‌ها می‌خواهند در طرح‌های مختلف ما سرمایه گذاری کنند، صحبت و اطلاع رسانی کردند.

وی افزود: ‌ الان هم چینی‌ها برای سرمایه گذاری و قبول پروژه‌های ایرانی اعلام آمادگی کردند که طرح‌های ما را اجرایی کنند و الان چندین طرح توسط چین در حال قرارداد است.

موسوی‌نژاد در پایان با تاکید بر اینکه ما از سرمایه گذاران داخلی حمایت می‌کنیم، اظهار داشت: ‌ الان سرمایه گذار ما چین است چراکه سرمایه گذاران داخلی متاسفانه برای سرمایه گذاری ورود نمی‌کنند و یا کمتر ورود می‌کنند ولی اگر برای سرمایه گذاری در این بخش‌ها اعلام آمادگی کنند، قطعا ما زمینه‌های حمایت از آن‌ها را فراهم می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز