خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

حوزه و دانشگاه باید نقش واحد ایفا کنند

asdasd
کد خبر : ۳۰۸۲۲

بلند‌ترین گام برای اصلاح ساختار مدیریتی کشور، کاهش فشار و هزینه‌های جاری، افزایش بهره وری، افزایش سطح رفاه و دستیابی به دولت الکترونیک است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  اگر فناوری نوین را در عالی‌ترین سطح خود به خدمت درآوریم، نظام جمهوری اسلامی ایران در جایگاه عالی هویت دینی خود قرار می‌گیرد. بهره گیری از فناوری نوین برای ارتقا نهاد سازمان ثبت احوال از جمله اقداماتی است که می‌تواند نماد استفاده از فناوری‌های نوین باشد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن ابوترابی فرد در جریان برگزاری مراسم نکوداشت روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: کلید حرکت در خدمت، دولت الکترونیک است. شاید بتوان گفت بلند‌ترین گام برای اصلاح ساختار مدیریتی کشور، کاهش فشار و هزینه‌های جاری، افزایش بهره وری، افزایش سطح رفاه و دستیابی به دولت الکترونیک است.


نماینده مجلس شورای اسلامی باتاکید بر پیوند حوزه و دانشگاه خاطرنشان ساخت: پیوند حوزه و دانشگاه را می‌توان از دریچه‌های مختلف مانند پیوند و علم و دین مورد بررسی قرار داد.  حوزه نماد پاسداری از ارزش‌های الهی و دانشگاه به عنوان نماد پاسداری از علم باید یک نقش را ایفا کند دین اسلام از ظرفیت کامل برای پیوند باعلم برخوردار است.


وی ادامه داد: حرکت دینی یعنی حرکتی که مبتنی بر علم است. هرگامی که مبتنی بر علم باشد حرکت دینی است. لذا علم چه در حوزه نظر و چه در حوزه عمل باید فراروی انسان قرار گیرد.


ابوترابی در ادامه با تاکید براینکه نهاد ثبت احوال باید از فناوری‌های نوین بهره‌مند شود تصریح کرد: نهاد ثبت احوال کشور به هر میزان که از فناوری نوین بهره بگیرد و به هر میزان که راهبرد اصول دینی را الگوی خود قرار دهد می‌توان از آن به عنوان یک نهاد دینی یاد کرد.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درپایان یادآور شد: هر چه در مدیریت از نگاه کار‌شناسانه بهره بگیریم نظام جمهوری اسلامی بیشتر به هویت دینی خود نزدیک می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز