خبرگزاری کار ایران

نماینده اراک در گفت‌و‌گو با ایلنا:

۱۱درصد جوانان استان مرکزی بیکار هستند

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۸۷

متاسفانه توجهی به ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع در گذشته و در دولت آقای احمدی‌نژاد نشده است و من از وزیر کار در این زمینه سوال دارم که با حضور در کمیسیون باید پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علی رغم اینکه استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود اما آمار بیکاری در استان مرکزی 11 و نیم درصد است.

محمد حسین آصفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در رابطه با وضعیت وعده‌های رئیس جمهور در راستای اشتغال زایی در استان مرکزی گفت: در استان مرکزی، در دوره هشتم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و در زمان بحث بنگاههای زود بازده می‌توانستیم بگوییم که آماری در راستای افزایش اشتغال زایی وجود دارد اما در دوره نهم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد اقدام چشمگیری در استان مرکزی درراستای اشتغال زایی شکل نگرفته است.

وی  افزود: یکی از معضلات جدی استان مرکزی بحث بیکاری است. متاسفانه آمار بیکاری در استان و شهرستان‌های تابعه دو رقمی است. علی رغم اینکه استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌رود اما آمار بیکاری در استان مرکزی 11 و نیم درصد است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از صد در صد صنایع استان مرکزی تنها  ۳۰ درصد از صنایع از ۱۰۰  درصد ظریفیت بهره می‌گیرند  و ۵۰ درصد تقریبا بصورت نیمه فعال و الباقی صنایع کاملا بامشکلات عدیده مواجه هستند.

آصفری همچنین در رابطه با سوال خود از وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی بیان کرد:  سوال من از وزیر کار  به دلیل عدم اجرایی شدن ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع است که در برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه، دولت را موظف به بازنشستگی پیش از موعد مقرر کارگران  کرده است. طبق این قانون کارگر‌ها باید بیش از موعد مقرر بازنشسته شوند و در این زمینه ۵ سال به آن‌ها ارفاق دهند تا کمکی به بخش اشتغال زایی و ورود نیروی جوان به بازار کار شود.

نماینده اراک در بهارستان بیان کرد: متاسفانه توجهی به ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع در گذشته و در دولت آقای احمدی‌نژاد نشده است و من از وزیر کار در این زمینه سوال دارم که با حضور در کمیسیون باید پاسخگو باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز