خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

اظهارات متناقض نمایندگان مجلس درباره تعطیلی کنسولگری ایران در هرات

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۰۳

حقیقت‌پور: تعطیلی کنسولگری ایران در هرات موقتی است/حسین آصفری: وزارت خارجه تعطیلی کنسولگری ایران در هرات را تایید نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تعطیلی کنسولگری ایران در هرات افغانستان گفت: تعطیلی کنسول گری ایران در هرات موقتی است و این موضوع نیز به این دلیل اتفاق افتاده که تعدادی از مردم افغانستان که غیرقانونی وارد ایران شده بودند، در درگیری با ماموران انتظامی کشور کشته شدند.


منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: تعطیلی کنسول گری ایران در هرات موقتی است و این موضوع نیز به این دلیل اتفاق افتاده که تعدادی از شهروندان افغانی که به مرگ دیگر اتباع افغانستان معترض بودند در مقابل کنسولگری تجمع کرده و خواستار انتقال اجساد دفن شده به افغانستان هستند.

وی معتقد است: تجمع مقابل کنسولگری ایران کار خوبی نبود و این افراد باید به طور رسمی درخواست خود را پیگیری می‌کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:تعطیلی کنسولگری ایران در هرات نه به نفع ایران و به نفع مردم افغانستان است.

این نماینده مجلس درحالی خبر تعطیلی کنسولگری ایران را تایید می‌کند که حسین آصفری عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی این خبر را تکذیب می‌کند.


آصفری دیگر نماینده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با تعطیلی کنسولگری ایران در هرات به ایلنا گفت:این موضوع  را از وزارت خارجه پیگیر کردم و این خبر صحت ندارد.


وی افزود: افرادی که این موضوعات را دنبال می کنند دو بخش هستند گروه و افراد که با نظام مشکل دارند و گروه دیگرافرادی هستند که دنبال پناهندگی می‌باشند و  چنین اقداماتی را انجام می دهند و در این مورد عکس و سندی را تهیه می کنند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان بیان کرد: وزارت خارجه موضوع تعطیلی کنسولگری ایران در هرات را تایید نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز