خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا؛

رئیس جمهور آینده مجبور به اجرای بودجه ارائه شده از سوی احمدی‌نژاد نیست

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۷۵

اجرای بودجه 92 كل كشور وحی منزل برای رئیس جمهور آینده نیست و او می‌تواند متمم بودجه را به مجلس ارائه كند/باید بر اساس الویت‌ها به تصویب بودجه بپردازیم كه این كار كارشناسی نیازمند ارائه به موقع بودجه به مجلس است.

سخنگوی كمیسیون عمران در خانه ملت گفت: رئیس جمهور آینده اگر با بودجه‌ای كه احمدی نژاد آن را به مجلس ارائه كرده است مشكل داشت، می‌تواند متمم بودجه را به مجلس ارائه كند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با عدم ارائه به موقع بودجه كل كشور به مجلس از سوی رئیس جمهور گفت:با ارائه دیر هنگام بودجه به مجلس پروژه های عمرانی به مشكل برمی‌خورد كه در این زمینه ما موافقت‌ خود را با انجام كارها و پروژه‌های عمرانی در شهریور و مهرماه به سازما‌ن‌ها و نهادها ارائه كردیم.

وی گفت:بودجه باید همواره به موقع به مجلس برای تصویب نهایی ارائه شود اما دوسال پیاپی است كه بودجه در زمان قانونی خود یعنی در 15 آذر به مجلس از سوی رئیس جمهور ارائه نمی‌شود و كاری هم نمی‌توان كرد.

سخنگوی كمیسیون عمران در بهارستان اظهار داشت:اگر دولت به موقع بودجه كل كشور را به مجلس ارائه كند آرامشی برای خود ایجاد خواهد كرد و نمایندگان با دقت نظر بالایی بودجه را تصویب خواهند كرد.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: اگر بودجه با شتاب و عجله در مجلس تصویب شود ممكن است موادی قانون شود كه فردا ضررهایی برای دولت در اجرای قانون بودجه بوجود آید.

نماینده لنگرود در خانه ملت با بیان این مطلب كه سال جاری یك شرایط خاص و استثنایی برای دولت است گفت: با توجه به شرایط تحریم‌ها، چگونگی دور زدن و فائق آمدن بر تحریم‌ها را باید در بودجه كل كشور لحاظ كنیم كه این كار نیازمند تدبیر و دقت در تصویب بودجه است.

وی ادامه داد: ما باید ارقام درستی از میزان فروش نفت و ارزآوری برای كشورمان را داشته باشیم و بر اساس الویت‌ها به تصویب بودجه بپردازیم كه این كار كارشناسی نیازمند ارائه به موقع بودجه به مجلس است.

لاهوتی با بیان این مطلب كه اجرای بودجه 92 كل كشور وحی منزل برای رئیس جمهور آینده نیست، تصریح كرد:رئیس جمهور آینده كه قرار است بودجه را كه احمدی نژاد آن را به مجلس ارائه كرده است را اجرایی كند می‌تواند متمم بودجه را به مجلس ارائه كند تا طبق آن كشور را اداره كند و ایجابی بر رئیس جمهور آینده نیست كه بخواهد همین بودجه كنونی را كه نمایندگان آن را به تصویب می رسانند در كشور اجرایی كند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز